Nyt kävin hiukan testailemassa samassa paikassa, jossa rssi signaali alkoi sekoilemaan. Testi jäi kuitenkin putoamispaikan osalta kesken, koska 4s akku kuoli = 8,4vdc..
Tästä saa ehkä osviittaa ongelmaan, vaikkakin kopteri ei ilmassa ollutkaan.
Tässä etäisyyttä ohjastajaan 74 metriä (en sitten kuitenkaan muistanut tästä tilanteesta kuvaa ottaa, näemmä). Tässä kohtaa huomasin ensimmäisen kerran päällekkäiset varoitukset lentäessäni oikealta vasemmalle rintamasuuntaan nähden noin 5 metrin korkeudessa. Sitä en muista missä asennossa antennit silloin oli.

Tuosta 74 metrin etäisyydeltä kun aloin lähestymään kopteria, niin noin viiden metrin päässäkin RSSI vaihteli välillä 30-60, riippumatta antennien asennoista ohjaimessa. Tuntui stabiilimmalta silloin kun antennit oli molemmat vaakatasossa.
Suoraan ohjastajan edessä tämmönen:
Haittaisko tämä tomintaa?
Masto ei varmaankaan edes näy kuvassa zoomaamatta.Etäisyyttä 650 metriä, kuten ensimmäisessä kuvasa mainitsin. Voisko tuo olla syy alhaiseen signaaliin ja totaali katkeamiseen, koska aamupäivällä laitteet tosiaan toimi, eri pellolla, 300 metrin lentoetäisyyksillä lähes moitteetta.
Maston kupeessa putoamispaikka oli monasti tuossa merkitsemässäni kohdassa. Noin sadan metrin päässä, 90 astetta lentäjästä katsottuna vasemmalla. Signaali on tosiaan katkennut kyllä puoli sekunttia ennen. Nopeutta ehkä 60-80km/h. Eli ohjastajaan nähden signaalin katkeamiskohta olisi ollut arvioilta 80 astetta ohjastajasta vasemmalla...