Multikopterit.net keskusteluforum

Taranis Radio : linkkejä aloittelijalle

Aloittaja rotomoto, kesäkuu 22, 2014, 12:00:08 AP

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 3 Vieraat katselee tätä aihetta.

JaniJL

Olen hankkimassa mokkulaa tuon x8r päivytykseen, mutta sillä aikaa olen selvillä vesillä jos päivitän Taraniksen 2.0.15 versioon? Eli tämän jälkeen Taranis toimii vanhan x8r ja 2015 x4rsb kanssa?


JaniJL
MR2 FPV Ninjas
JaniJL
Team MR2 FPV Ninjas

Waxwing

Lainaus käyttäjältä: JaniJL - maaliskuu 28, 2015, 10:37:09 AP
Olen hankkimassa mokkulaa tuon x8r päivytykseen, mutta sillä aikaa olen selvillä vesillä jos päivitän Taraniksen 2.0.15 versioon? Eli tämän jälkeen Taranis toimii vanhan x8r ja 2015 x4rsb kanssa?


JaniJL
MR2 FPV Ninjas

OpenTX ja ETSI-sääntö kaksi eri asiaa.
Kun kirjoitat "...jos päivitän Taraniksen 2.0.15 versioon?", tarkoitatko OpenTX2.0.15-päivitystä jostain aikaisemmasta, esim. OpenTX2.0.13:sta?

Taraniksen päivitys versioon OpenTX2.0.15 ei muuta X8R:n toimivuutta.
Sen sijaan tänä vuonna hankittu - uuden ETSI-säännön mukainen - X4RSB ei toimi Taraniksen kanssa ennen kuin olet päivittänyt myös Taraniksen ETSI-säännön mukaiseksi.
Sen jälkeen vuorostaan vanha X8R:si ei toimi ennen, kuin olet päivittänyt sen ETSI-säännön mukaiseksi.
Taunu

"Sillä varmuudella, minkä täydellinen tietämättömyys asiasta antaa"

hukkis

Kyllähän tuolta frsky sivuilta löytyy myös non-eu versio siihen vastariin. Mä en aio päivitellä kaikkia vastareita jotka jo löytyy, vaan päivitän uudet non-eu versiolla. Mulla on noita kuitenkin "muutama" ja tarzan on kans vanhaa versiota.

JaniJL

Yep, eli EU versioon kaikki jossain vaiheessa. Frsky sivuilta x8r versio 2015-1-23 on EU versio (aiempikin oli jo tämä on sbus bugi päivitys). Taraniksesta ei löydy kuin 2.0.9.2 eikä mainintaa ETSI EN 300 328:sta. Noh pitää vielä hetki makustella ja googlettaa vielä hetki. Eihän tässä kiire ole...


JaniJL
MR2 FPV Ninjas
JaniJL
Team MR2 FPV Ninjas

Waxwing

#94
Lainaus käyttäjältä: JaniJL - maaliskuu 28, 2015, 12:50:21 IP
Yep, eli EU versioon kaikki jossain vaiheessa. Frsky sivuilta x8r versio 2015-1-23 on EU versio (aiempikin oli jo tämä on sbus bugi päivitys). Taraniksesta ei löydy kuin 2.0.9.2 eikä mainintaa ETSI EN 300 328:sta. Noh pitää vielä hetki makustella ja googlettaa vielä hetki. Eihän tässä kiire ole...


JaniJL
MR2 FPV Ninjas

Alla olevasta linkistä löytyy ETSI-yhteensopiva päivitys. Se on vain eri otsikolla:
XJT Firmware- EU v1.8.1- Final Version
http://www.frsky-rc.com/download/view.php?sort=&down=191&file=XJT%20Firmware-%20EU%20v1.8.1-%20Final%20Version

Se käy niin radioihin kuin FrSky XJT-moduleihinkin.
Taunu

"Sillä varmuudella, minkä täydellinen tietämättömyys asiasta antaa"

JaniJL

Kiitos paljon muistutuksesta, oli päässyt jo unohtumaan Taraniksen sisäinen XJT-moduuli :)

Eli kun x8r päivitysmokkula tulee, menee molemmat firmikset ETSI yhteensopiviksi ja 250 kisa vehkeen x8r vaihtuu pinempään x4rsb.


JaniJL
MR2 FPV Ninjas
JaniJL
Team MR2 FPV Ninjas

Waxwing

Lainaus käyttäjältä: JaniJL - maaliskuu 28, 2015, 02:14:00 IP
Kiitos paljon muistutuksesta, oli päässyt jo unohtumaan Taraniksen sisäinen XJT-moduuli :)

Eli kun x8r päivitysmokkula tulee, menee molemmat firmikset ETSI yhteensopiviksi ja 250 kisa vehkeen x8r vaihtuu pinempään x4rsb.


JaniJL
MR2 FPV Ninjas

Näinhän se menee.
Onnistuneita päivityksiä ja menestystä kisoihin.
Taunu

"Sillä varmuudella, minkä täydellinen tietämättömyys asiasta antaa"

JaniJL

JaniJL
Team MR2 FPV Ninjas

jinx

Onko tässä uudessa firmiksessä jotain niin mullistavaa, että kannattaa toimivaa alkaa päivittää?
jinx tuubissa :: Jinxed Films
Uusi! fpv-kanava :: JinxedFPV

MikeK

Jos toimii, en päivitä. Sillä periaatteella saa vähemmän harmaita hiuksia :D
"Eikö kukaan tosiaan lennä multia enää muuten ku rilleillä?"

ntthhtl

2.0.15 versiossa ei ole edelliseen versioon muutoksia mankan puolelle. Vain päivityksiä Companioniin.
2.0.14:ssa on kasa fiksejä, en nyt pikaisesti keksinyt mitään mitä ilman en itse pystyisi elämään.
Listaus muutoksista löytyy täältä: https://github.com/opentx/opentx/releases

Waxwing

Lainaus käyttäjältä: jinx - maaliskuu 29, 2015, 10:17:34 IP
Onko tässä uudessa firmiksessä jotain niin mullistavaa, että kannattaa toimivaa alkaa päivittää?

Puhutaanko nyt OpenTX-päivityksistä vai ETSI 300-päivityksestä?

Taunu
Taunu

"Sillä varmuudella, minkä täydellinen tietämättömyys asiasta antaa"

jinx

Lainaus käyttäjältä: Waxwing - maaliskuu 29, 2015, 11:40:29 IP
Lainaus käyttäjältä: jinx - maaliskuu 29, 2015, 10:17:34 IP
Onko tässä uudessa firmiksessä jotain niin mullistavaa, että kannattaa toimivaa alkaa päivittää?

Puhutaanko nyt OpenTX-päivityksistä vai ETSI 300-päivityksestä?

Taunu
Yleensä viime vuoden puolella hommatun mankan päivittämisestä.
jinx tuubissa :: Jinxed Films
Uusi! fpv-kanava :: JinxedFPV

jinx

Lainaus käyttäjältä: MikeK - maaliskuu 29, 2015, 10:23:38 IP
Jos toimii, en päivitä. Sillä periaatteella saa vähemmän harmaita hiuksia :D
If it's not broken, don't fix it. :)
jinx tuubissa :: Jinxed Films
Uusi! fpv-kanava :: JinxedFPV

Jantunen

Onneksi mun mankka on hommattu tämän vuoden puolella :)
Suoraan sanoen mulla menee yli hilseen nämä jutut.Oliko waxwingillä jotkut step by step ohjeet
kopterit tai lennokit.netissä?Siis tarkoitan jos rupeaisi turailemaan tuon opentx:sän kanssa.
Companionin olen jo ladannut koneelle.