Multikopterit.net keskusteluforum

Autopilotti veneeseen

Aloittaja rämemajava, marraskuu 16, 2015, 05:50:24 IP

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

MikeK

Yleensä noissa on "rajoitteita" joilla juuri hillitään ohjausta. Tuli eteen esimerkiksi kun kytki rth toiminnon lentävässä siivessä. Pyrki kääntymään 180 astetta niin nopeasti, että koko siipi oli lähes syöksykierteessä. Hidastamalla virheen korjausta, tuli huomattavasti järkevämmin käyttäytyvä.
"Eikö kukaan tosiaan lennä multia enää muuten ku rilleillä?"

rämemajava

Lainaus käyttäjältä: MikeK - tammikuu 26, 2017, 10:52:20 IP
Yleensä noissa on "rajoitteita" joilla juuri hillitään ohjausta. Tuli eteen esimerkiksi kun kytki rth toiminnon lentävässä siivessä. Pyrki kääntymään 180 astetta niin nopeasti, että koko siipi oli lähes syöksykierteessä. Hidastamalla virheen korjausta, tuli huomattavasti järkevämmin käyttäytyvä.

Ahaa OK. Eiköhän se siinä toimi ja harrastuksessa itse tekeminen on lopputulosta tärkeämpää  :) On tässä valtavasti asetuksia  :o

rämemajava

#17
Voiko tuo "Bad AHRS" ilmoitus viitata laitevikaan, vai mikä sen todennäköisimmin aiheuttaa?

Muokkaus: Johtui siitä että GPS ei ollut kytketty. Löytyi tuo tieto googlellakin näköjään :-[

rämemajava

Tuleeko Pixhawkin SBUS ulostulosta aina dataa vaikka sisäänmeno olisikin vain PPM?

Rakennan peräsimen servon kuularuuvista ja askelmoottorista, joten minun pitää konvertoida Pixhawkin käskyt askelmoottorin ymmärtämään muotoon. Mielellään tekisin sen digitaalisesta SBUS signaalista kuin analogisesta PWM signaalista. Näin saisin signaalin koko resoluution käyttöön, eikä häiriöt ja jitterit tee yllätyksiä. Ymmärsin että SBUS signaalin resoluutio on 10 bittiä, se riittäisi jo varmasti. Kymmenen bitin resoluutiolla: 60°/1024≈0,06° peräsimen minimiliike on noin 0,06 astetta.

Kaksi kuvaa askelmoottorista ja kolmas kuva selventämään miten kuularuuvi ja askelmoottori sovitetaan yhteen.