Multikopterit.net keskusteluforum

MikeK_n lelut

Aloittaja MikeK, kesäkuu 23, 2014, 01:06:08 IP

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Petsku


MikeK

Itsellä on yks suunnitelma mini spider hexasta. Olis aika mukavasti potkua :)
"Eikö kukaan tosiaan lennä multia enää muuten ku rilleillä?"

MikeK

Minih:n jalka otti kipeää jo aikoja sitten ja mietin et jos ois tehnyt uuden kintun. Päädyin sittenkin suunnittelemaan ja tekemään kokonaan uuden rungon :D

Mielessä on pyörinyt muutamilla rungoilla käytetty naked tyylinen ratkaisu. Eli olisi vain ala- ja ylärunkolevy ja alalevyyn tulisi jalat kiinni. Tein jalat yhdestä palasta, kun tuo jäykistää samalla runkoa ja vähentää kiinnitystarvetta. Nykyinen runko on 180mm pitkä ja uudesta tulee 250mm. M2M on kuitenkin 250mm vanhassa ollessa 270mm. Pidempi runko mahdollistaa paremmin rojujen asettelut sekä akun paremmin mahtumisen kyytiin. Anteenille saa valita paikan joko koneen keskelle tai taakse. Ja tällä kertaa leikkelin ylälevyyn "logon", jonka läpi näkyy mageesti samankokoinen FC ;)

Ylälevy 2.5mm 13g
Alalevy 3mm 26g
Jalat 4mm 15g kappale
----------------------------------
Yhteensä 69g

Lisäksi 8kpl korotustolppaa joihin 16 ruuvia sekä jalkojen kiinnitykseen 8kpl ruuvia+mutteria.



"Eikö kukaan tosiaan lennä multia enää muuten ku rilleillä?"

jinx

Sehän on hyvän näköinen :)

Heikentääkö nuo ylälevyn kevennykset kuinka paljon rakennetta? Itse oon vanerissa jättänyt ylimääräiset reiät kokonaan pois.
jinx tuubissa :: Jinxed Films
Uusi! fpv-kanava :: JinxedFPV

Petsku

Hyvän näkönen :) Sitä 350 odotellessa  8)

MikeK

Lainaus käyttäjältä: Petsku - heinäkuu 01, 2014, 01:46:01 IP
Hyvän näkönen :) Sitä 350 odotellessa  8)
No se taitaa olla piirrettynä, mut pitäs hakea levyä lisää. Toisaalta ton rungon myötä muutan sitä hieman. On pidemmät runkolevyt ja mulla on noita muista leikkauksista jääneitä mineihin sopivia puolikkaita.

Voisin leikata sen 350 kokoisen ja laittaa sulle testiin. Mulla ei ole nyt aikaa koota sitä itse. Ja kun noi minit ei hajoa millään, ei ole tarvetta varakopulle ;-) Kuuntelen sun kommentteja ja teen sit itelle parannellun version ;) :D
"Eikö kukaan tosiaan lennä multia enää muuten ku rilleillä?"

Petsku

Lainaus käyttäjältä: MikeK - heinäkuu 01, 2014, 02:37:25 IP
Lainaus käyttäjältä: Petsku - heinäkuu 01, 2014, 01:46:01 IP
Hyvän näkönen :) Sitä 350 odotellessa  8)
No se taitaa olla piirrettynä, mut pitäs hakea levyä lisää. Toisaalta ton rungon myötä muutan sitä hieman. On pidemmät runkolevyt ja mulla on noita muista leikkauksista jääneitä mineihin sopivia puolikkaita.

Voisin leikata sen 350 kokoisen ja laittaa sulle testiin. Mulla ei ole nyt aikaa koota sitä itse. Ja kun noi minit ei hajoa millään, ei ole tarvetta varakopulle ;-) Kuuntelen sun kommentteja ja teen sit itelle parannellun version ;) :D

Kuulostaa hyvältä :)

MikeK

Tänään kävin hakemassa käytetyt Base:t :) FOV 46 astetta ja on lähes tuplat nykyiseen Predatoriin verrattuna :D

"Eikö kukaan tosiaan lennä multia enää muuten ku rilleillä?"

zapster

Irtooko kohta predatorit halvalla? ;)

MikeK

Kunhan pääsis noita testaamaan. Pitää tehdä virtapiuhasovitin. Mut siis pelkään pahoin et Predatorit on lähdössä eteenpäin...
"Eikö kukaan tosiaan lennä multia enää muuten ku rilleillä?"

zapster


MikeK

Lainaus käyttäjältä: zapster - heinäkuu 03, 2014, 09:37:28 IP
Varattu! :)
Juu... mä katon miten toi Base pelittää. Kun oon ihastanut tuohon 1.3 gigaseen, on 5.8 giganen jäänyt ihan täysin.
"Eikö kukaan tosiaan lennä multia enää muuten ku rilleillä?"

Nurffe

Lainaus käyttäjältä: MikeK - heinäkuu 03, 2014, 09:47:41 IP
Lainaus käyttäjältä: zapster - heinäkuu 03, 2014, 09:37:28 IP
Varattu! :)
Juu... mä katon miten toi Base pelittää. Kun oon ihastanut tuohon 1.3 gigaseen, on 5.8 giganen jäänyt ihan täysin.

Onko sulla millanen 1.3 setti käytössä noin niinku tarkemmin ottaen? Ja millasia rangeja saat puiden ja mäntyjen takaa?

MikeK

Lainaus käyttäjältä: Nurffe - heinäkuu 04, 2014, 09:25:09 APsulla millanen 1.3 setti käytössä noin niinku tarkemmin ottaen? Ja millasia rangeja saat puiden ja mäntyjen takaa?
Lähettimenä nyt 800mW. Bluebeam ultrat antenneina. Madmushroom vastaanottimessa ja 3 lobe lähettimessä. Ei ole tullu testattua kuinka kauas kantaa, mut sen minkä oon lentänyt, hyvin on pelittänyt. Saa olla välissä todella paljon puuta sekä pystyy käymään rakennusten takana. Sanotaan niin että kun lentää, saa lentää ihan rauhassa ja ei tarvitse arpoa kuinka pitkälle tai minkä taakse voi lentää.
"Eikö kukaan tosiaan lennä multia enää muuten ku rilleillä?"

Nurffe

Lainaus käyttäjältä: MikeK - heinäkuu 04, 2014, 11:33:54 AP
Lainaus käyttäjältä: Nurffe - heinäkuu 04, 2014, 09:25:09 APsulla millanen 1.3 setti käytössä noin niinku tarkemmin ottaen? Ja millasia rangeja saat puiden ja mäntyjen takaa?
Lähettimenä nyt 800mW. Bluebeam ultrat antenneina. Madmushroom vastaanottimessa ja 3 lobe lähettimessä. Ei ole tullu testattua kuinka kauas kantaa, mut sen minkä oon lentänyt, hyvin on pelittänyt. Saa olla välissä todella paljon puuta sekä pystyy käymään rakennusten takana. Sanotaan niin että kun lentää, saa lentää ihan rauhassa ja ei tarvitse arpoa kuinka pitkälle tai minkä taakse voi lentää.

Eikun tappelen tässä itse 200mW 1.3ghz lähettimen kanssa jonka kantavuus ja läpäisykyky meinaa hävitä 600mW 5.8ghz.. Ei vaan niinkuin tunnu toimivan. Antenneina http://www.madpilot.fi/1320mhz-3elementtinen-antenni-sma-0deg-p-2801.html ja http://www.madpilot.fi/1320mhz-4elementtinen-antenni-sma-0deg-p-2800.html

Tänään kävin mittailemassa josko UHF 3 harmoninen osuisi suoraa 1320mhz päälle mitä käytän, mutta ei se osu.. Alkaa olla vähä ideat vähissä miksi homma ei toimi