Multikopterit.net keskusteluforum

Nurffen lelut

Aloittaja Nurffe, kesäkuu 23, 2014, 11:52:41 IP

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Nurffe

Kävin pitkästä aikaa lentämässä pari akkua 3s setupilla olevalla Mini H:lla kun se on niin kivasti säädöissä..

http://www.youtube.com/watch?v=N4W2UdHj7ic

Nurffe

Nostinpa hieman kameraa etuviistoon ja näköjään mini H sai samantien pienen speed boostin ;D Alla videoa iltalentelyistä nuben kanssa

http://www.youtube.com/watch?v=DOsLYScc85c

IleFPV

On kyllä mukavan näköstä tää sun lento!
Sunday Pilot
http://d.pr/jtw7

Nurffe

Just ku aattelin et pääsen vetää jotain oikeasti vauhdikasta rallia niin kävi näin

https://www.youtube.com/watch?v=iASErS5Pa0A&feature=youtu.be

Ilmeisesti 4s, afro 12a litet ja cobra 1960kv ei sovi pussauskoppiin. Katsoin tuon torpin jälkeen että jaahas, sukat palanu escin ympäriltä että esci tais palaa... No ei siinä mullahan olikin yks varaesci ja eikun juottamaan paikalleen. Pöydällä kokeilin laittaa sitten virtoja ja motti vain nyki hassusti ja hetimiten päästi vähän savuja ulos. Samalla myös tää uus esci pimeni, joten nyt ei ole enään varaesciä. Lopputulokseksi arvoin (tämän perusteella http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=2105638), että nuo escit eivät sitten vissiin sovi noiden mottien kanssa 4s setuppiin vaan polttavat motin jos niikseen sattuu, lisädamagena tuli nuo pari noparia. Ajattelin pelata nyt sitten varman päälle ja tilasin 12 kiss escei setin... Joutaa nuo afrot johonkin toiseen laitteeseen

Halpa torppi siis... :-[

aprepo

Aika erikoinen juttu. Eli jos ymmärrän oikein, jokin synkka ongelma saa ESC:in puskemaan (tai moottorin vetämään) rajoittamattoman määrän virtaa tuosta läpi ja se saa moottorin ylikuumenemaan? Ensimmäisenä tulisi mieleen että tuo epäsynkka saa moottorin vuoron perään kiihdyttämään ja jarruttamaan joten se imaisee ison määrän virtaa siihen ja muuttaa sen lämmöksi.
"Ei tää kulje kovempaa!"

Petsku

Et oo ensimmäinen jolla on ongelmia noitten escien ja mottien kanssa. Antilla oli synkka ongelmia mutta uudestaan flashaamalla noparit sai toimimaan.

ntthhtl

Lainaus käyttäjältä: aprepo - lokakuu 29, 2014, 09:53:31 AP
Aika erikoinen juttu. Eli jos ymmärrän oikein, jokin synkka ongelma saa ESC:in puskemaan (tai moottorin vetämään) rajoittamattoman määrän virtaa tuosta läpi ja se saa moottorin ylikuumenemaan? Ensimmäisenä tulisi mieleen että tuo epäsynkka saa moottorin vuoron perään kiihdyttämään ja jarruttamaan joten se imaisee ison määrän virtaa siihen ja muuttaa sen lämmöksi.


Muistan jostain kanssa lukeneeni että synkkaongelma pahimmillaan päästää moottorille älyttömät virrat, jolloin esc-palaa ja moottorin käämit sulaa. Nurffen tapauksessa luultavasti moottorien käämit oli jo ekassa rytäkässä ottanut osumaa ja oikari sitten poltti vielä vara escinkin.


summasummarum: jos on vähänkään synkkaongelmaa, niin varovasti eri firmistä testiin. Mulla ongelmat katosi uusimmilla simonk-firmiksellä. Ari taisi myös saada ongelman korjattua tällä.

Nurffe

Lainaus käyttäjältä: ntthhtl - lokakuu 29, 2014, 12:49:00 IP
Lainaus käyttäjältä: aprepo - lokakuu 29, 2014, 09:53:31 AP
Aika erikoinen juttu. Eli jos ymmärrän oikein, jokin synkka ongelma saa ESC:in puskemaan (tai moottorin vetämään) rajoittamattoman määrän virtaa tuosta läpi ja se saa moottorin ylikuumenemaan? Ensimmäisenä tulisi mieleen että tuo epäsynkka saa moottorin vuoron perään kiihdyttämään ja jarruttamaan joten se imaisee ison määrän virtaa siihen ja muuttaa sen lämmöksi.


Muistan jostain kanssa lukeneeni että synkkaongelma pahimmillaan päästää moottorille älyttömät virrat, jolloin esc-palaa ja moottorin käämit sulaa. Nurffen tapauksessa luultavasti moottorien käämit oli jo ekassa rytäkässä ottanut osumaa ja oikari sitten poltti vielä vara escinkin.


summasummarum: jos on vähänkään synkkaongelmaa, niin varovasti eri firmistä testiin. Mulla ongelmat katosi uusimmilla simonk-firmiksellä. Ari taisi myös saada ongelman korjattua tällä.

Näinpä minäkin tuon loppupeleissä pähkäilin. Mulla ei nyt vaan riitä mielenkiinto ruveta käymään eri simonk versioita läpi toivoen että toimiva löytyy jos nyt ongelma alunperin siinä oli. Sen verta huono saatavuus noilla kyseisillä moteilla eivätkä ihan halvimpiakaan taitaneet olla niin ei kovin montaa viitti testatessa polttaa. Nytkin kuitenkin aika kauan sai lentää ennen kuin ongelmia ilmeni, joten testaus voisi osoittautua yllättävänkin hankalaksi ja pitkäkestoiseksi suoritukseksi. Sakanpoika sais nyt laittaa sen dhl pakettinsa liikkeelle ja uudet escit tänne suuntaan prkl >:(

Nurffe

Dodiin.. Mini oli osina keittiönpöydällä hyvin pitkälti tähän asti mutta nyt se on taas kuosissa. Käyttiin jinxxin kanssa vähän talvimaisemissa testaamassa lennättämistä ja kyllähän tuo näytti lentävän. Vähä oli hassun oloista lentää kun aikoihin käynyt lennättämässä, jotenkin nuo vesikelit ja pimeys ei oo kovin houkutellut




http://www.youtube.com/watch?v=uMx5Ql_E6Fg

Kovasti kehuttu cleanflight sisässä, mutta mitään eroahan tuossa ei toki baseflightiin ole. Mutta nyt voi sitten ihmiset hyvillä mielin mahdollisiin tulevaisuuden ongelmiin sanoa jotain muutakun "vaihda cleanflight" ratkaisuksi

Nurffe

Samaan syssyynn jinxxin dominaattoreilla nauhotettua ja youtuben vielä kerran pakattua kuvaa itse fpv-kameralta  ;D

http://www.youtube.com/watch?v=Bt-XeuVonL4

Nurffe

Hups




Muoviröpellit näemmä kestää hyvin huonosti risuja näin talvisin
http://youtu.be/MwrywSpInOw

aprepo

"Ei tää kulje kovempaa!"

Mika Lukumies

Metsän harvennushakkuu ei perus muovipotkureillä näköjään onnistu, mutta kestääkö ne kuitenkin pakkasella normaalia lentämistä? Eli ei siis tarvitse kaasun käyttöä kuitenkaan varoa?
--Taranis, tuo kaikkien radioiden Tarzan--

SiB77

Hiilikuiduilla ei ois tippunu. Mutta ei noita risuja helposti nää fpv:nä vaikka mikä olis.

Toeh

Lainaus käyttäjältä: Mika Lukumies - tammikuu 31, 2015, 01:12:41 IP
Metsän harvennushakkuu ei perus muovipotkureillä näköjään onnistu, mutta kestääkö ne kuitenkin pakkasella normaalia lentämistä? Eli ei siis tarvitse kaasun käyttöä kuitenkaan varoa?
Omien kokemusten mukaan ainaki tuolla -8C uskaltaa 3S koneella lyyä hanaa niin paljon ku jaksaa ja käydä kuperkeikallaki ilman että särkyy. 4S testiä tulevaisuudessa.