Multikopterit.net keskusteluforum

Nano FPV (Tiny Whoop)

Aloittaja Divi, kesäkuu 20, 2016, 10:39:33 IP

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 2 Vieraat katselee tätä aihetta.

Murgo

#75
Tilasin sitten QX90:n minäkin. Tuollaisen akkusetin otin myös. Tuolta BG:n sivuilta saisi käsityksen että tuohon kävisi Ladybirdin potkurit? Jos pitää paikkansa niin niitä minulla onkin pari kierrosta kun Leppiksessä ainakin tuntuvat olevan melko tuhoutumattomia. :)

Pelaako tuo muuten EU-Taraniksen kanssa vai joudunko käyttämään ulkoista moduulia kuten muidenkin non-EU-vastareideni kanssa?

jyrip

Toi eu-homma muuten hyvä kysymys. Saisikohan tuon päivitettyä Eu firmikselle?
www.youtube.com/mr2fpvninjas
Fpv lentelyä Akaan Toijalassa!

Murgo

Nyt kun luin RCgroupsin ketjun aiheesta niin siellä väitettiin että pelaa EU-firmiksellä. Sinänsä minulle sama vaikka pitäisi ulkoista modulia käyttää, eipä tuo taida telemeriaa lähettää.

AnttiL

Lainaus käyttäjältä: Murgo - syyskuu 26, 2016, 08:25:54 IP
Nyt kun luin RCgroupsin ketjun aiheesta niin siellä väitettiin että pelaa EU-firmiksellä. Sinänsä minulle sama vaikka pitäisi ulkoista modulia käyttää, eipä tuo taida telemeriaa lähettää.

Aivan hyvin toimii EU firmiksellä. Telemetriaa tuosta ei saa irti kumminkaan.

AnttiL

EU firmiksen käytöstä tässä vielä ohjeita.
QX90:n frsky vastari tottelee D8:a jota EU-LBT softa ei halua antaa vaihtoehtona syystä tuntemattomasta. Mutta onneksi hätä ei ole tämän näköinen.

Taraniksen internaali moduuli EU-LBT firmiksellä silti sisältää D8 tuen mutta se ei näy mallia luodessa jos on frskyn softa.
Tämä korjaantuu kun asentaa OpenTX 2.1 tai uudempaa (ei siis radio FW:tä) täältä http://www.open-tx.org/downloads

Itselläni ei mikään muuttunut mankassa tuon päivityksen jälkeen kuin että pystyin valita D8:n ennen bindausta.

Murgo

Ok, omassani on OpenTX ja D8-vaihtoehto löytyy eli ilmeisesti toimii sisäiselläkin.

hakke

Vastaan itse omaan kysymykseeni QX90:n flashaamisesta Betaflightiin, kun kotimaisella ja ulkomaisella avulla sain kaivettua vastauksen :D QX90 on mahdollista flashata vasta kun Bootloader-mode on käynnissä, jonka saa yhdistämällä (=juottamalla) boot-tabit flight controllerissa . Zadigilla sitten bootloader modessa oikeat ajurit ( STM32 BOOTLOADER = WinUSB, normitilassa STM32 Virtual COM Port = USB Serial CDC). Lopussa sitten muistaa poistaa bootloader-tilan pois. Tässä hyvä video jonka hukkis vinkkasi asiaan liittyen: https://www.youtube.com/watch?v=cCgrKOVxnWQ

jyrip

Kovin syvästin olin nesteessä ilman tuota videota :)

Nätisti lentää uusimmalla betalla...

Mitkäs tuohon on hyvät varapotkurit, nykyiset ei oikein pysy kiinni :(
www.youtube.com/mr2fpvninjas
Fpv lentelyä Akaan Toijalassa!

hakke

Lainaus käyttäjältä: jyrip - syyskuu 28, 2016, 04:13:05 IP
Kovin syvästin olin nesteessä ilman tuota videota :)

Nätisti lentää uusimmalla betalla...

Mitkäs tuohon on hyvät varapotkurit, nykyiset ei oikein pysy kiinni :(

AndyRC nimisellä youtube-hemmolla on melko hyvä video qx90:n liittyen (ja potkuriehdotuksia descriptionissa) https://www.youtube.com/watch?v=ZTZfRhZ6abQ Sen verran suosittu peli että alkaa olemaan youtube tulvillaan kaikenlaista videota tuohon liittyen. Joku täälläkin taisi mainita esim. hiuslakkaa potkureihin pikakorjaukseksi jos meinaavat seinille lennellä.

AnttiL

Lainaus käyttäjältä: jyrip - syyskuu 28, 2016, 04:13:05 IP
Kovin syvästin olin nesteessä ilman tuota videota :)

Nätisti lentää uusimmalla betalla...

Mitkäs tuohon on hyvät varapotkurit, nykyiset ei oikein pysy kiinni :(

Itse sain potkurit pysymään kun suihkasin vaimon hiuslakkaa sinne potkureihin, tiivisti juuri sopivasti sitä.

jyrip

Yritin kuumaliimaakin mutta eivät oikein vieläkään toimineet. Hurjaa kyytiä menee tuo qx90 sisätiloissa. Lentelin siis uusimmalla betalla ja 4/4khz,  acro modessa.
www.youtube.com/mr2fpvninjas
Fpv lentelyä Akaan Toijalassa!

Oikosulkumies

tuossa doinkerissa saattaa olla vähä liikaa vauhtia  ;D ;D

https://youtu.be/-7Pcim5SwXU
Väri väriin ja loput yhteen

MikeK

Lainaus käyttäjältä: Oikosulkumies - syyskuu 29, 2016, 09:43:42 IP
tuossa doinkerissa saattaa olla vähä liikaa vauhtia  ;D ;D

Tossa doinkkerissa on vähä liikaa kokoa :D Tuollahan olis miljuuna pientä koloa mitkä on just tehty whooppia varten ;)
"Eikö kukaan tosiaan lennä multia enää muuten ku rilleillä?"

hakke

Olisiko kellään jysäyttää kuvia millä asetuksilla QX90 futaa betaflightissa? Itse en saa millään Taranista keskustelemaan fc:n kanssa, vaikka vastaanotin on bindattu ja valot muuttuu jos lähettimen sulkee/käynnistää. Betaflightissa kun laittaa sbus asetuksen ja boottaa, niin ko. valinta tyhjenee bootin aikana. Alkaa otsa olemaan kipeä päänhakkaamisesta seinään  :o

AnttiL

#89
Lainaus käyttäjältä: hakke - syyskuu 30, 2016, 07:19:08 AP
Olisiko kellään jysäyttää kuvia millä asetuksilla QX90 futaa betaflightissa? Itse en saa millään Taranista keskustelemaan fc:n kanssa, vaikka vastaanotin on bindattu ja valot muuttuu jos lähettimen sulkee/käynnistää. Betaflightissa kun laittaa sbus asetuksen ja boottaa, niin ko. valinta tyhjenee bootin aikana. Alkaa otsa olemaan kipeä päänhakkaamisesta seinään  :o

Minulla oli vastaava ongelma toisen kopterin kanssa kun asensin betaflightin. Sain hakattua asetukset sinne niin että muutin aina vain yhden asian kerrallaan ja tallensin välissä. Jos asetus ei tallentunut niin tein uudestaan. Meni jonkin aikaa mutta lopulta toimi.

Tekeekö sinullakin niin että tallennuksen jälkeen tulee automaattinen disconnect?

Tämä voi myös olla syy:
"
- when I'm in the "Configuration" tab, everything saves but my "rx serial" receiver mode... it converts it back to rx parallel ppm.


- It'll do this when you make changes that the configurator deems "invalid". Kinda annoying because it doesn't give you any error messages.
    The Cleanflight wiki lists some of these constraints:
    https://github.com/cleanflight/clean...docs/Serial.md
"

Jos ei ala toimia niin laitatko screenshotit ports ja configuration välilehdistä niillä asetuksilla joita koitat laittaa.