Multikopterit.net keskusteluforum

Pikaiset kysymykset ja nopeat vastaukset

Aloittaja Ves@, marraskuu 12, 2014, 12:52:57 IP

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

JUHHisi

Lainaus käyttäjältä: Jussi007 - toukokuu 16, 2017, 01:07:09 IP
Ensimmäisellä akulla neljän minuutin lentelyn jälkeen quadista hävis tehot ja sen seurauksena torppaus, kävin kopun pois ja huomasin akun pullistuneen ks.kuva. Toisella akulla kävin 600m päässä ja kuva rupes sekoilemaan, jonka seurauksena torppaus. Kolmannella akulla videolähettimen kuvaan rupes tulemaan niin paljon häiriöö heti kun moottorit lyö päälle ettei saanut selvää.. Mitäköhän tapahtu ja onko tuo akku nyt paskana?
Kyllä toi pullahtanut akku on sökö.
tai ainakin 1 kenno siitä.
kannattaa säilyttää jossain paloturvallisessa paikassa.

AA

Uusi m8n GPS yhdistyy u-centeriin ja löytää 1-6 satelliittia sisällä ja ulkona. Satelliitit näkyvät valkoisena ja välillä käy sinisenä, eikä 3d fixiä ole. Inaviinkin saa yhdistettyä mutta ei löydä sateliitteja. GPS:ään on laitettu default—asetukset u—centerissä. Kysymys kuuluu onko tuo viallinen jollain tapaa kun toimii mutta ei saa 3d fixiä edes ulkona?

Lähetetty minun VTR-L29 laitteesta Tapatalkilla


Divi

Kellään hyvää vinkkiä mistä tilata molex picoblade 1.25mm liittimien muoveja ja valmiiksi crimpattuja johdonpätkiä?
Eli noita mitä on fpv kameroissa ja lähettimissä yleisesti. Ebayn tarjonta aika huono tai sitten mulla on väärät hakusanat.



MikeK

Lainaus käyttäjältä: Divi - kesäkuu 17, 2017, 10:57:36 IP
Kellään hyvää vinkkiä mistä tilata molex picoblade 1.25mm liittimien muoveja ja valmiiksi crimpattuja johdonpätkiä?
Eli noita mitä on fpv kameroissa ja lähettimissä yleisesti. Ebayn tarjonta aika huono tai sitten mulla on väärät hakusanat.

Joskus otin muutamia erillaisia surveilzonesta muutakin tilatessa. http://surveilzone.com/Cable-t-381
"Eikö kukaan tosiaan lennä multia enää muuten ku rilleillä?"


Jeziz

#965
Kumpi kannattais laittaa phantom 4 vai mavic pro?
Ja ihan vaan puolueellista/puolueetonta mainontaa. Kameran spekseiltä taisivat olla aika samat. Mutta jos jollaki olis vaikka molemmista kokemusta, niin miten lennettävyys? Onko phanttomi vakaamman olonen?

Lähetetty minun FRD-L19 laitteesta Tapatalkilla

Belegran

Mistä 2.5mm tai 2.8mm laadukas linssi Runcam Swift 2 kameralle? Mukana tullut 2.1mm antaa aivan liian laajan ja pyöreän kuvan.

Oikosulkumies

Tilaa runcamilta suoraan. Allekirjoittanu vois kyllä olla kiinnostunut tuosta 2.1mm linssistä.
Väri väriin ja loput yhteen

Belegran

Lainaus käyttäjältä: Oikosulkumies - kesäkuu 21, 2017, 07:21:45 IP
Tilaa runcamilta suoraan. Allekirjoittanu vois kyllä olla kiinnostunut tuosta 2.1mm linssistä.

Kappas, täytyypä laittaa tilaukseen. Tokihan voisin tuosta luopua, mutta taitaa postimaksujen jälkeen tulla sama hinta jos tilaat runcamilta.

Oikosulkumies

Lainaus käyttäjältä: Belegran - kesäkuu 21, 2017, 10:20:15 IP
Lainaus käyttäjältä: Oikosulkumies - kesäkuu 21, 2017, 07:21:45 IP
Tilaa runcamilta suoraan. Allekirjoittanu vois kyllä olla kiinnostunut tuosta 2.1mm linssistä.

Kappas, täytyypä laittaa tilaukseen. Tokihan voisin tuosta luopua, mutta taitaa postimaksujen jälkeen tulla sama hinta jos tilaat runcamilta.

On mulle pari tulossa jo ;) hoksasin vähän myöhään, että swift 2 ja minissä on erillainen linssi kuin muissa, eli omat varalinssit ei toimikkaan.
Väri väriin ja loput yhteen

Rämä

Auttakee, oi viisaat!  :)

Quadissa lakkasi torpin jälkeen escit reagoimasta sähköihin. Ei tule kuin alkupiippi. Jos laitan usbilla kiinni koneeseen, kaikki escit saa fläshättyä, samoin fc:n. Myös kaikki moottorit pyörivät betaflightin motors-sivulla. Joskus olen saanut samanlaisen jumin koneen avulla poistettua, nyt en millään.

Olen aivan öönä.

Putte

Lainaus käyttäjältä: Rämä - kesäkuu 28, 2017, 07:54:54 IP
Quadissa lakkasi torpin jälkeen escit reagoimasta sähköihin. Ei tule kuin alkupiippi. Jos laitan usbilla kiinni koneeseen, kaikki escit saa fläshättyä, samoin fc:n. Myös kaikki moottorit pyörivät betaflightin motors-sivulla. Joskus olen saanut samanlaisen jumin koneen avulla poistettua, nyt en millään.

Eikö tuo haiskahda ihan vastari-ongelmalta? Ottaako komentoja vastaan betaflightissa? Ettei lyö vain failsafea päälle samantien. Johdot nyt kattelisin ensimmäisenä läpi, erityisesti sieltä vastarin puolelta.

Rämä

No tuota.

Hyvä idea. Vaihdoin jo Fc:n ja uusi pelaa. Vastarin johdot tuli uusittua, joten en ole varma olisiko ollut tuo homma.

Pistän korvan taakse ja kokeilen vielä fc:tä uudessa rigissä.

Kiitän.

Oikosulkumies

Escissähän tulee alkupiippaukset kahdessa osassa, ekana tulee se pidempi powerup piippaus (se kolmen sävelen nouseva yleensä) ja sen jälkeen se signaali piippaus (kaksi pidempää piippausta yleensä)

Ainakin mulla tulee nuo kaikki piippaukset esceiltä oli FCssä kiinni vastaria tai ei, kerran on yksi FC hajonnut niin, että se ei enää laittanut signaalia esceille. Mutta näin mulla, voi olla että oon yksittäis tapaus.
Väri väriin ja loput yhteen

tsanteri

#974
Ohjaussignaali katosi ja kopterini tuli silmukan päätteeksi naama edellän futiskentän pintaan. Akku otti osumaa ja vääntyi hieman:
https://www.dropbox.com/s/29x9mlgh4vjabma/_DSC1623.jpg?dl=0

Uskaltaakohan tätä vielä latailla ja lentää? En taida yrittää sen suuremmin tätä suoristaa, etten pistä kennoja lyttyyn. Outoja hajuja se ei ole päästellyt, joten toiveikkaana ounastelen, että revenneen ulkokuoren teippaaminen riittäisi? :D