Multikopterit.net keskusteluforum

BLHeli flässäys FC:n kautta

Aloittaja Roku, joulukuu 14, 2015, 12:55:57 AP

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Roku

Jostain syystä ei onnistu. Uusin BLHeliSuite käytössä, uusin Cleanflight, uusin firmis FC:llä.
BLHeliSuite antaa error connection to ESC failed. Ei auta vaikka akku kiinni. CLI:ssä laitoin komennon 1wire 1-4, ei auta.
ESC:it alunperin BLHelit ja olen ne vielä arduinon kautta päivittänyt uudempaan versioon.

Jos yrittää suitessa lukea vain jonkun escin setuppia niin tulee laita akku kiinni ilmoitus.
Ihan sama onko akku kiinni vai laittaako sen vasta sitten kiinni. Ilmoitus ei häviä.

IleFPV

#1
Mahdollisia auttajia saattaa jeesata tieto siitä mitkä ESCit kyseessä?

Itsellä pian edessä myös tuo fläshäys.
Mulle tulossa SN20A ESCeihin BLheli. Ja Betaflight FC:lle.
Sunday Pilot
http://d.pr/jtw7

Roku

#2
EMAX:in escit. Löysinkin Emaxin vastauksen: "Hi, sorry at present EMAX 12A cannot be programmed via servo lead."
Eli se siitä.

MikeK

Jotta FC:n kautta voi fläsäyttää, tarvitsee noparin bootloaderin olla Blheli. Jos ei ole, ei onnistu.
"Eikö kukaan tosiaan lennä multia enää muuten ku rilleillä?"

VilleN

Lainaus käyttäjältä: IL3 - joulukuu 14, 2015, 01:38:52 AP
Mahdollisia auttajia saattaa jeesata tieto siitä mitkä ESCit kyseessä?

Itsellä pian edessä myös tuo fläshäys.
Mulle tulossa SN20A ESCeihin BLheli. Ja Betaflight FC:lle.

SN20A:t tulee SimonK bootloaderin kanssa, joten fc:n yli ei pysty fläshäämään. Kokeilin heti silloin kun tuo ominaisuus tuli Betaflightiin. Jos sinulla on se työkalu jolla voit fläshätä suoraan chipille, niin vaihda bootloader blheliin ja pitäisi toimia. Minulla ei tuota fläshäys työkalua ole joten olen pitäytynyt usb-työkalussa. Olisihan tuo kätevä kun saisi kolvata signaalijohdot suoraan fc:lle.

Nemo

Lainaus käyttäjältä: VilleN - joulukuu 14, 2015, 11:29:16 AP
SN20A:t tulee SimonK bootloaderin kanssa, joten fc:n yli ei pysty fläshäämään. Kokeilin heti silloin kun tuo ominaisuus tuli Betaflightiin. Jos sinulla on se työkalu jolla voit fläshätä suoraan chipille, niin vaihda bootloader blheliin ja pitäisi toimia.

Jos tarkoitat socket-toolia, niin se ei taida toimia sn20:sten kanssa koska niissä on se pienempi atmel-prosessori. BL-heli bl:n noihin kyllä saa mutta pitää tuikkaa suoraan prosessoriin, noissa on onneksi kuitenkin juotos padit sitä varten, oheisen kuvan löysin joskus josta ilmenee täppien järjestys.  :)  Ja se onnistuu ainakin arduinolla, todennäköisesti myös USBasp programmerilla.

VilleN

Juuri tuota socket-toolia tarkoitin. Okei, hyvä tietää. En kyllä taida alkaa sn20a:n bootloadereita enään päivittelemään, kun markkinoilla on jo Little beet ja uudet Kissitki on tulossa :)

Certi

SN20A BLHeli vastinehan on BL20A. Niissä (ei kylläkään kaikissa...) on BLHeli bootloader. Mutta XM20A ja Littlebee on parempia nopareita, ja niissä silabs+BLHeli, eli sille tielle mars! ;)

Roku

#8
Onko kellään tietoa onnistuuko littlebeet flässätä pelkästään signaalipiuhalla? Ei tarvitsisi purkaa niin paljon jos onnistuu..

edit: onnistuu, eli mitä hyötyä tuosta toisesta piuhasta on/olisi?

mikkox9x

Lainaus käyttäjältä: Roku - joulukuu 29, 2015, 05:42:41 IP
Onko kellään tietoa onnistuuko littlebeet flässätä pelkästään signaalipiuhalla? Ei tarvitsisi purkaa niin paljon jos onnistuu..

edit: onnistuu, eli mitä hyötyä tuosta toisesta piuhasta on/olisi?

Mikä toinen piuha, maako? Tarttee sun kytkeä se maapiuha tottakai ohjelmointimokkulaan kanssa, eli siis musta maapiuha maihin(gnd nastaan), valkonen on sitte signaali.

Roku

Niin toinen on maa. Kokeilin flässätä FC:n kautta ilman sitä ja sen kanssa. Molemmat onnistuu niin jätin sen maan kokonaan pois.

MikeK

Lainaus käyttäjältä: Roku - joulukuu 29, 2015, 08:20:40 IP
Niin toinen on maa. Kokeilin flässätä FC:n kautta ilman sitä ja sen kanssa. Molemmat onnistuu niin jätin sen maan kokonaan pois.
Ei ole mitään ohjelmointia varten ja maan pitää olla fc:ssä kiinni. Saattaa antaa hienoja pätkimisiä jos ei maata ole.
"Eikö kukaan tosiaan lennä multia enää muuten ku rilleillä?"

mikkox9x

#12
Lainaus käyttäjältä: MikeK - joulukuu 29, 2015, 09:09:27 IP
Lainaus käyttäjältä: Roku - joulukuu 29, 2015, 08:20:40 IP
Niin toinen on maa. Kokeilin flässätä FC:n kautta ilman sitä ja sen kanssa. Molemmat onnistuu niin jätin sen maan kokonaan pois.
Ei ole mitään ohjelmointia varten ja maan pitää olla fc:ssä kiinni. Saattaa antaa hienoja pätkimisiä jos ei maata ole.

Eihän se toimi sillon kyllä ollenkaan  ;D.

Sitä servopiuhan maata ei tartte tietty kytkeä, jos noparit on samassa maassa FC:n kanssa, virran söttöjen kautta. Niinkuin yleensä kytketään vehkeet samaan akkuun PDB:n kautta, on ne noparin - syöttöpiuhat samaa maata sen servopiuhan maan kanssa ja FC:ssä on kaikki tulojen ja lähtöjen miinukset samaa maata.

E: Eroaa siis tottakai miten virransyöttö on FC:lle. Tarttee maat min. yhdestä signaalipiuhasta, jos ottaa virran yhden noparin BEC:tä, mutta tässä tapauksessa oli erillinen BEC. Mutta tapauskohtasesti pitää tietää, että maa tulee jotain kautta ja kaikki on sitte samassa maassa.

Roku

#13
Ei mulla emaxin esceissäkään ollut maata kiinni FC:ssä kun en niistä beciä tarvinnut. Hyvin ainakin olohuoneessa pysyy ilmassa eikä mitään pätki.
Siis mulle tulee kyllä maa FC:lle PDB:n kautta.

edit: siis PDB:ssä on bec.

Parkk1n

Mulla on 2 laitetta, toisessa sn20 ja toisessa littlebeet. Kummassakaan ei esciltä tule fc:lle kuin signaali, ainakin tähän asti toiminut. Molemmat flässätty ennen lopullista asennusta.