Multikopterit.net keskusteluforum

Naze 32 / Baseflight ym.

Aloittaja varis, kesäkuu 24, 2014, 08:40:47 IP

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 4 Vieraat katselee tätä aihetta.

Jeziz

Vaatiiko tuo naze jonku erikoisen usb piuhaan vai kelpaako ihan normi samsungin piuha?

tapatalk


MikeK

Lainaus käyttäjältä: Jeziz - elokuu 14, 2014, 10:07:54 AP
Vaatiiko tuo naze jonku erikoisen usb piuhaan vai kelpaako ihan normi samsungin piuha?

tapatalk
Kelpaa perus micro usb
"Eikö kukaan tosiaan lennä multia enää muuten ku rilleillä?"

aprepo

Eilen kävin säätelemässä vähän pidejä ja pikkasen piti laskea niitä (4 -> 3) että sai leijunnasta pienen tärinän pois. Muutin myös stick scaling:n isommaksi, tuli kokeiltua että 1.0:lla kone flippaa paikallaan jos ei ole yhtään expoa :)

Lopussa tuli semmoinen ongelma vastaan, että konetta ei saanut enää disarmattua millään. Tänään otin potkurit irti ja kokeilin, niin toimii taas ihan ok. Mikähän tuossa mahtaa olla? Sen huomasin, että koneen pitää olla paikoillaan ja oikein päin että armaus toimii, muuten se vain piippaa.
"Ei tää kulje kovempaa!"

Petsku

Varmistitko että tikkujen liikkeet on tarpeeksi laajat receiver tabissa 1000-2000. Ja futaballa keskikohta pitää olla 1520 muistaakseni.

aprepo

Onko joku virittänyt Naze32:n akun valvontaa käyttöön? Askartelin balancer plugiin haaroituksen, jossa otan laitimmaisista pinneistä piuhat Naze:n battery liitäntään. Voltit näkyy baseflightissa joten olettaisin homman toimivan. Samoin VBAT feature on päällä. Mitään hälytystä tuo ei kuitenkaan piippaa vaikka olisi kennot miten tyhjät. Jaa mistä tiedän? Tökkäsin siihen kiinni lähes tyhjän akun eikä se piippaillut mitään. Sen sijaan se imaisi virtaa sen verran (samasta liittimestä menee virta myös vTX:lle), että akusta kyykkäsi jännite liian alas ja siitä tuli kaksi kennoinen samantien... Olihan sillä jo yksi lento alla, joutaakin hajota  >:(

Ei kai pitäisi olla väliä otetaanko jännite balanserista vai noista varsinaisista virtapiuhoista? Nazen pitäisi itse aistia montako kennoa akussa on ja hälyraja säädetään per kenno, en kyllä keksi miten se sen tekee ilman että input tulisi joka kennolta erikseen. Nyt tässä taitaa olla jotain mitä en jummarra...
"Ei tää kulje kovempaa!"

Petsku

#80
Ei osaa erottaa kennoja, laskee nuo kenno jännitteet yhteen ja rupee tai pitäisi piipata kun tuo kokonais jännite tippuu tarpeeksi alas. Esim kenno jännite asetettu 3,5V niin piippaa 10,5v tai kun menee sen alle.

En sen tarkemmin tiedä miten tuo jännite homma toimii kun radiot hoitaa tuon telemetrian. Ja on myös lautoja ollut missä ollut joitain portteja hajalla jo valmiiksi.

Muoks: Hmmm nyt en oo ihan varma onko tuo ominaisuus vain telemetriaa varten tuossa laudassa, mistään tunnu löytyvän että saisi piippaamaan kun on voltit liian alhaalla. Telemetrian tuosta saa niin että lähettää tiedot radioon.

Muoks Lisää: Löytyhän se, eli todella pitäisi lukea monta kennoa on ja pitäisi piipata :P Onko puzzer oikeinpäin kytketty?

aprepo

Buzzer toimii kyllä, se on mulla kytkimen takana eli saan sen paikantamista varten päälle lähettimestä käsin. Luulen että se vajaa akku oli sen verran tyhjä, että naze luuli sen olevan täysi 2-kennoinen eikä alkanut huutamaan. Mutta vaikka säädän tuosta minimijännitteen vaikka miten suureksi, en saa tuota parkumaan. Noh, pitänee kokeilla lennättää yksi akku ja katsoa piippaako vai ei.
"Ei tää kulje kovempaa!"

Nemo

Kolvailin pinnit acroon, ja tarkemmin ajattelematta laitoin mukana tulleen 90-asteen 2x3 riman kiinni kohtaan jossa mm. telemetria ja buzzer liitäntä. Tajusin vasta homman jälkeen, että nyt on ahdasta saada usb-kaapeli porttiin. Mokasinko jossain, vai onko tässä suunnittelijan aivopieru? Suorassa 2x3 rimallahan tästä olis selvitty, mutta kun mukana oli vain tuo 90-asteen rima.

Tuli niin siistiä jälkeä etten viittis enää irrottaa  ;D, onkohan olemassa usb-kaabelia jossa kapea micro-pää, vai onkohan tuossa liittimessä varaa kaventaa tuon verran?

MikeK

Mulla on siinä 90 asteen pinnit ja kyllä usbi mahtuu kiinni. Ja piuhana ihan perus kännyn mukana tullut.
"Eikö kukaan tosiaan lennä multia enää muuten ku rilleillä?"

rotomoto

Naze32 Angle mode kannattaa unohtaa asetuksista. Tuolla moodilla Mini ryömii kaikkien akselien ympäri ja pitkän lennon päätteeksi tulee sivuttain väkisin alas. Automatiikka ei vaan toimi.

MikeK

Lainaus käyttäjältä: rotomoto - elokuu 23, 2014, 03:38:27 IP
Naze32 Angle mode kannattaa unohtaa asetuksista. Tuolla moodilla Mini ryömii kaikkien akselien ympäri ja pitkän lennon päätteeksi tulee sivuttain väkisin alas. Automatiikka ei vaan toimi.
Hyvin se mulla toimii. Miten käyttäytyy kun leijutat Horizon modessa? Leijunnassahan toi on silloin Angle modessa. Mulla on nyt vaan Horizon ja Acro käytössä. Angle rajoittaa vaan menoa minissä.
"Eikö kukaan tosiaan lennä multia enää muuten ku rilleillä?"

Petsku

Jep samoin, hyvin toimii kaikki moodit. Onhan acc:t kalibroitu?

rotomoto

olisikohan minulla eri softa ?...kaikki muut moodit kyllä toimii hienosti. ja kalibroinnit on tehty.

MikeK

Lainaus käyttäjältä: rotomoto - elokuu 23, 2014, 05:47:52 IP
olisikohan minulla eri softa ?...kaikki muut moodit kyllä toimii hienosti. ja kalibroinnit on tehty.
No ei se ole softariippuvainen.
"Eikö kukaan tosiaan lennä multia enää muuten ku rilleillä?"

aprepo

Onkos kukaan viritellyt bluetooth modulia Naze32:een? Tämmöisen olen näköjään joskus tilannut, ei paina juuri mitään, joten voisi melkein harkita pysyvää asennusta, mutta taitaa turhaan lisätä radiomelua. Vielä kun keksisi miten tuo siihen liitetään...




Sent from my iPhone using Tapatalk
"Ei tää kulje kovempaa!"