Multikopterit.net keskusteluforum

Naze 32 / Baseflight ym.

Aloittaja varis, kesäkuu 24, 2014, 08:40:47 IP

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 4 Vieraat katselee tätä aihetta.

MikeK

Airmoden ideahan on juuri se että se hakee kaasua lisää itsenäisesti korjatakseen asentojaan. Tekee sen todella voimakkaasti ja pari kertaa itsellä on vetäny aika rajuja flippejä ja voltteja.
"Eikö kukaan tosiaan lennä multia enää muuten ku rilleillä?"

Oikosulkumies

Sehän se pointti on, mutta jos se metrin korkeudelta suunnilleen paikalleen maahan tippumisen jälkeen etenee idle kaasulla 50m ennen kuin disarm sen pysäyttää niin jotain on mun mielestä pikkusen pielessä. Mutta ominaisuus on se huonokin ominaisuus
Väri väriin ja loput yhteen

Certi

Lainaus käyttäjältä: Oikosulkumies - toukokuu 12, 2016, 09:23:19 AP
Sehän se pointti on, mutta jos se metrin korkeudelta suunnilleen paikalleen maahan tippumisen jälkeen etenee idle kaasulla 50m ennen kuin disarm sen pysäyttää niin jotain on mun mielestä pikkusen pielessä. Mutta ominaisuus on se huonokin ominaisuus
min throttle ja min command..?

Oikosulkumies

Lainaus käyttäjältä: Certi - toukokuu 12, 2016, 03:28:15 IP
Lainaus käyttäjältä: Oikosulkumies - toukokuu 12, 2016, 09:23:19 AP
Sehän se pointti on, mutta jos se metrin korkeudelta suunnilleen paikalleen maahan tippumisen jälkeen etenee idle kaasulla 50m ennen kuin disarm sen pysäyttää niin jotain on mun mielestä pikkusen pielessä. Mutta ominaisuus on se huonokin ominaisuus
min throttle ja min command..?
Vakiot ei muista mitä ne on.
Väri väriin ja loput yhteen

Certi

Lainaus käyttäjältä: Oikosulkumies - toukokuu 12, 2016, 03:40:31 IP
Lainaus käyttäjältä: Certi - toukokuu 12, 2016, 03:28:15 IP
Lainaus käyttäjältä: Oikosulkumies - toukokuu 12, 2016, 09:23:19 AP
Sehän se pointti on, mutta jos se metrin korkeudelta suunnilleen paikalleen maahan tippumisen jälkeen etenee idle kaasulla 50m ennen kuin disarm sen pysäyttää niin jotain on mun mielestä pikkusen pielessä. Mutta ominaisuus on se huonokin ominaisuus
min throttle ja min command..?
Vakiot ei muista mitä ne on.

Kannattaa tsekata ne. Ja kalibroida noparit. Sitten testata laitta motor-tabiltä pikkuhiljaa kaasua, että moottorit alkaa pyörimään-> se arvo +5us sinne min throttleen. Sitten kaasu auki niin kauan kunnes moottori ei enää kierrä enempää, kokeilee laskea sitä kaasuarvoa kunnes seuraava alempi kierrosluku kuuluu ja hakee sen kohdan missä pyörii max rpm. -> se +5us max throttleen!

Oikosulkumies

Min throttle 1150 ja min command 1000.

Tuo min throttle on just passeli, eli rupellit pyörii varmasti, mutta tehoa ei ole.
Väri väriin ja loput yhteen

Vertti83

Mulla oli radiossa(9XR pro) throttlen kalibrointi jotenkin lähtenyt "ryömimään" ylöspäin ja tästä johtuen naapurin narsissipuska hyökkäsi kimppuun laskeutumista yrittäessä, kannattaa siis silloin tällöin stekata myös raadion kalibrointi ihan varmuuden välttämiseksi...  8)

T700

Ensimmäinen naze32 rev6 kortti mulla koekäytössä, ennen mennyt openpilotin cc3d korteilla jotka kaikki toimineet hyvin ja laitteet lentänyt hyvin. Uusin projekti nazen kortilla ja muut osat samoja mitä olen ennen käyttänyt.
Runko emax 200
Motit emax rs2300kv
Esc dys xm20a v1
Akku multistar 1400mah 4s 65c
Aivo naze 32 full rev6
Kaikki osat uusia ja kokeiltu cc3d kortilla ja lentää hyvin. Nyt nazen kanssa ongelma yaw ei pidä ollenkaan vaan kääntyy voimakkaasti vasemmalle ja rykii moottoreita, lentää voi jotenkin mut en kyllä sitä rykimistä ja yaw pitämistä kuntoon saa millään säädöllä. Onkos tietäjillä vinkkiä vai onko kortti jotenkin viallinen?

mikkox9x

Lainaus käyttäjältä: T700 - toukokuu 30, 2016, 09:38:09 IP
Ensimmäinen naze32 rev6 kortti mulla koekäytössä, ennen mennyt openpilotin cc3d korteilla jotka kaikki toimineet hyvin ja laitteet lentänyt hyvin. Uusin projekti nazen kortilla ja muut osat samoja mitä olen ennen käyttänyt.
Runko emax 200
Motit emax rs2300kv
Esc dys xm20a v1
Akku multistar 1400mah 4s 65c
Aivo naze 32 full rev6
Kaikki osat uusia ja kokeiltu cc3d kortilla ja lentää hyvin. Nyt nazen kanssa ongelma yaw ei pidä ollenkaan vaan kääntyy voimakkaasti vasemmalle ja rykii moottoreita, lentää voi jotenkin mut en kyllä sitä rykimistä ja yaw pitämistä kuntoon saa millään säädöllä. Onkos tietäjillä vinkkiä vai onko kortti jotenkin viallinen?

Rykii millä tavalla? Moottorit ihan pätkii, vai kone vetelee muuten holtittomasti ja moottorit nykii vauhtia miten sattuu? Saattas olla kyllä olla gyrovika.

Millasta käyrää gyro ja kiihtyvyysanturi pukkaa Cleanflightissa/Baseflihtissa? Kun kone on paikallaan ja suorassa pitäs käyrien olla tasasia. Käännettäessä konettaa, gyroanturi antaa sen liikkeen ajan arvoa käännytyn akselin suuntaan. Kiihtyvyysanturin arvot sitte muuttuu ja pitää arvonsa asennon mukaan.

T700

Gleanflhte käytössä. Ne moottorit pitää sellaista oskilloivaa ääntä vaikka se ei oskilloi. Yaw pitää hetken ja sitten se rykivä ääni yhtäkkiä lisääntyy ja se rupee kääntymään pätkittäin vasemmalle. Käyrät näyttää pelaavan ok.

MikeK

Laitappa fc:hen sisään Betaflight ja kokeile ihan default pideillä nostaa ilmaan.
"Eikö kukaan tosiaan lennä multia enää muuten ku rilleillä?"

T700

Nyt kokeiltu vaihtaa ohjelmistoa ja ei se siittä muuksi muuttunut edelleen waf ei pidä vaan lähtee kääntymään vasemmalle ja rytkyttää moottorreita erikoisesti. Laitoin vielä op:n kortin kiinni jolla toimii hyvin. Nazen kortti on viallinen ei nyt muuta vaihtoehtoa jää.

MikeK

Lainaus käyttäjältä: T700 - toukokuu 31, 2016, 06:01:21 IP
Nyt kokeiltu vaihtaa ohjelmistoa ja ei se siittä muuksi muuttunut edelleen waf ei pidä vaan lähtee kääntymään vasemmalle ja rytkyttää moottorreita erikoisesti. Laitoin vielä op:n kortin kiinni jolla toimii hyvin. Nazen kortti on viallinen ei nyt muuta vaihtoehtoa jää.
Miks muuten vaihtaa fc:tä, kun samat softathan niissä pyörii?
"Eikö kukaan tosiaan lennä multia enää muuten ku rilleillä?"

T700

mulla on cc3d kortissa librepilotin ohjelma ja sillä kortilla se lentää hyvin mut tolla nazen kortilla sitä en toimiin saa. voiha se olla että en vaan osaa mutta jos se vaan pyörii ja tekee ihmeelistä nykimistä ja pätkimistä ynnä muuta niin kyllä siinä mahdollisesti on vikaa. en sen kassa enempää jaksa tapella. tilataan uutta rautaa nurkkiin.

Certi

Lainaus käyttäjältä: T700 - toukokuu 31, 2016, 06:44:19 IP
mulla on cc3d kortissa librepilotin ohjelma ja sillä kortilla se lentää hyvin mut tolla nazen kortilla sitä en toimiin saa. voiha se olla että en vaan osaa mutta jos se vaan pyörii ja tekee ihmeelistä nykimistä ja pätkimistä ynnä muuta niin kyllä siinä mahdollisesti on vikaa. en sen kassa enempää jaksa tapella. tilataan uutta rautaa nurkkiin.
Siis betafligtin saa CC3D:n sisään...