Multikopterit.net keskusteluforum

Moottorit mini h-koptereihin

Aloittaja MikeK, heinäkuu 02, 2014, 01:58:07 AP

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

MikeK

Lainaus käyttäjältä: perleh - toukokuu 27, 2015, 08:08:12 AP
Onko kenelläkään kokemusta sunnysky x2204s 2300kv? Onko parempia samassa 66$ hintaluokassa?
Sunnyt ihan ok koneet. Aika kauan niillä lentelin ja osa kaipais uusia laakereita. Nyt käytössä Flyduinot sekä Halot. 4s Oneshot setupissa aivan loistavia kummatkin. Lentoa tulee sen verran, että arvostaa helposti saatavilla olevia laakereita. Kulutuskamaa ja nopea vaihtaa.
"Eikö kukaan tosiaan lennä multia enää muuten ku rilleillä?"

perleh

Lainaus käyttäjältä: MikeK - toukokuu 27, 2015, 10:35:47 AP
Lainaus käyttäjältä: perleh - toukokuu 27, 2015, 08:08:12 AP
Onko kenelläkään kokemusta sunnysky x2204s 2300kv? Onko parempia samassa 66$ hintaluokassa?
Sunnyt ihan ok koneet. Aika kauan niillä lentelin ja osa kaipais uusia laakereita. Nyt käytössä Flyduinot sekä Halot. 4s Oneshot setupissa aivan loistavia kummatkin. Lentoa tulee sen verran, että arvostaa helposti saatavilla olevia laakereita. Kulutuskamaa ja nopea vaihtaa.

Milläs propseilla ja akustolla muuten lensit sunnyillä?

MikeK

5x3 sekä 5x4. Alussa 3s ja lopuksi 4s.
"Eikö kukaan tosiaan lennä multia enää muuten ku rilleillä?"

perleh

Lainaus käyttäjältä: MikeK - toukokuu 29, 2015, 04:56:46 AP
5x3 sekä 5x4. Alussa 3s ja lopuksi 4s.

Tilasin ite 6030 kun näytti datalehdeltä että tuottaa niin vähän nostetta 5" propseilla. Saas nähdä kuin toimii.

Welho

Mitkä moottorit ja escit ois hyvät 3S ja myöhemmin 4S setupille? Tarkotus ois rakentaa ZMR250 mini.
Ite oon ajatellu ESC DYS BL20A BLHeli mut moottoreita en tiiä.

Ves@

Lainaus käyttäjältä: Welho - heinäkuu 29, 2015, 07:50:39 AP
Mitkä moottorit ja escit ois hyvät 3S ja myöhemmin 4S setupille? Tarkotus ois rakentaa ZMR250 mini.
Ite oon ajatellu ESC DYS BL20A BLHeli mut moottoreita en tiiä.

Tietty Halko 1806 moottorit ja SN20A noparit  :)
Go4: 40632km
DjiFly: 6444km
Autel: 2055km

FIN-RP-5836XXX

-Phantom 4 Pro, Mavic 2 Pro/Zoom, Pro/Platinium,
-Mavic 3, Air 2, Air 2s, Air, Mini, Mini2, Mini 3 Pro, Spark, Inspire1, Dji Fpv, Dji Avata
-Autel Evo Lite+ , Evo Nano +
-1000mm Octo, 900mm Y6, 1540mm Heksa
-PowerEgg

Nemo

#96
Lainaus käyttäjältä: Welho - heinäkuu 29, 2015, 07:50:39 AP
Mitkä moottorit ja escit ois hyvät 3S ja myöhemmin 4S setupille? Tarkotus ois rakentaa ZMR250 mini.
Ite oon ajatellu ESC DYS BL20A BLHeli mut moottoreita en tiiä.

Noi esc:t on hyvät, taitaa olla tällä hetkellä suosituin malli.

Koneita on niin laaja skaala että vaikea sanoa, eiköhän jotkut Sunnyskyn 2204-kokoiset tai  Cobran vastaavat moottorit liene käytetyimpiä. DYS:llä taitaa olla myös ihan hyviä moottoreita. Ite olen käyttänyt Rc-timerin 1806:sia jotka taitaa olla budjettikoneet edullisemmasta päästä. Toimii kuitenkin hintaansa nähden hyvin.

Sitten jos haluaa satsata niin löytyy näitä T-Motor ja Lumenier-koneita, mutta niistä ei ole kokemuksia onko hintansa väärttejä. 8)

aprepo

Halko / DYS / RCTimer 1806 2300kv on varsin riittävät ekaan koneeseen (noi on kaikki sama motti eri nimellä). Toimii 3S ja 4S, kestää suht hyvin ja on halpa. Kannattaa ottaa pari varalle.
22xx luokan moottorit on kalliimpia (2-3 kertaa), antaa potkua kyllä enemmän mutta on painavammat. Jos ei hinta haittaa niin mikäettei suoraan tuollaiset koneeseen. 3S voi hyvin aloittaa, mutta mikäänhän ei estä menemästä suoraan 4S:iin. Vähitellen kaikilla tuntuu jäävän noi 3S:t käyttämättömiksi.
"Ei tää kulje kovempaa!"

Welho

Kiitoksia vastauksista.
Mulla on yks 250 mini vastaava kuin ERC:n mini ja nyt tarkotus alkaa toista rakentaan. Todennäköisesti tulee suoraan 4S setupille tehtyä.

VilleN

Onko täysin Halko 1806 2300kv sama motti kuin Dys 1806 2300kv? Tiedän että tulee samalta tehtaalta, mutta onko ne täysin samanlaisia? Kyselen siksi että olisi kätevää jos ne sopisi keskeneen ristiin, saisi nopeasti varaosia Suomesta.

SiB77

Kuulemma pieniä eroja on, mutta toimii kyllä ristiinkin.


Nemo

Ei ole kokemusta, mutta suosittelisin kyllä pienempiä koneita.  ;) Tehoahan noissa näyttää löytyvän, mutta on aika isot ja painavat. Imee myös virtaa 4S:llä 20-30A joten noi tarvii myös aika ruudikkaan akun kaveriks.

VilleN

Minä ajattelin talvella vaihtaa zmr250:n nämä: http://www.myrcmart.com/rcx-h2205-2350kv-multirotor-outrunner-brushless-motor-motion-balanced-p-8935.html , halvat motit ja ainakin jonkin verran olen löytänyt kehuja. Rcgroupsissa on noista rcx:än moteista yli 80 sivun ketju. Ilmeisesti pelaavat hyvin, kunhan noparit on suht tuoreet, vanhemmilla (hitaammilla) nopareilla on ollut desync ongelmaa.

Nykyisin on DYS 1806 2300kv motit. Noita olen ajellut nyt 3s:llä ja tarkoitus on talvella uusia akusto ja siirtyä 4s akkuihin. 1806 kokoisille olisi tarkoitus hommata ZMR180 runko.

MikeK

Eikös joissain noissa Myrcmartin koneissa ollut vähän liian pehmeät akselit? Kierteet tuppaa menemään.

Nyt jos pitäis ostaa miniin koneet, ostaisin Cobran 2204:set. Jos haluaa ostaa halvat ja hyvät, tuppaavat olemaan kaks eri tuotetta ;)
"Eikö kukaan tosiaan lennä multia enää muuten ku rilleillä?"