Multikopterit.net keskusteluforum

OpenPilot FC:t

Aloittaja MikeK, heinäkuu 18, 2014, 02:11:58 IP

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

MikeK

Lainaus käyttäjältä: Saurus - lokakuu 23, 2015, 11:38:49 IP
Äsh, olin jo lukenut paljon tuosta OpenPilotista, ja se vaikutti mielenkiintoiselta... Mitenkäs tuon Libre Pilotin kanssa, onko samantyyppinen kuin OP/voiko sitä suositella?
Suosittelisin ajamaan suoraan Betaflight:in sisään ja unohtamaan Libren. Libre varmasti lentää aika samalla tavalla kuin OP, mutta ei läheskään niin hyvin kuin Beta.
"Eikö kukaan tosiaan lennä multia enää muuten ku rilleillä?"

rotomoto

itse ajelen openpilot 15 versiolla... ei ole mitään vikaa siinäkään

bk_t

Itse ajoin tänään sisään Libren. Pitää koittaa jos toimisi paremmin kuin OP viimeisin versio joka oli ihan arsesta minulle. OPLinkkiä en kylläkään saanut vielä toimimaan.... Menee kohta kyllä Revo vaihtoon, vaikka kun sen saa toimimaan niin hyvin lentää. Mutta kun 95% ajasta on yrittää saada softa pelittämään, niin aika ankea olo kun haluisi sitä lentoakin kokea.

Saurus

Ei taida olla foorumilla juuri betaflightista juttua, pitää yrittäää vähän googletella sitten.

MikeK

Lainaus käyttäjältä: Saurus - lokakuu 24, 2015, 12:09:01 IP
Ei taida olla foorumilla juuri betaflightista juttua, pitää yrittäää vähän googletella sitten.
Tästä selaamaan...

http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=2464844
"Eikö kukaan tosiaan lennä multia enää muuten ku rilleillä?"

Certi

Lainaus käyttäjältä: bk_t - lokakuu 24, 2015, 11:24:01 AP
Itse ajoin tänään sisään Libren. Pitää koittaa jos toimisi paremmin kuin OP viimeisin versio joka oli ihan arsesta minulle. OPLinkkiä en kylläkään saanut vielä toimimaan.... Menee kohta kyllä Revo vaihtoon, vaikka kun sen saa toimimaan niin hyvin lentää. Mutta kun 95% ajasta on yrittää saada softa pelittämään, niin aika ankea olo kun haluisi sitä lentoakin kokea.

Mä voin ostaa pois :)

Kyllä se softa toimii eikä siinä mitään ihmeellistä pitäisi olla. Mikäs OPLinkissä on vikana?

bk_t

#216
Lainaus käyttäjältä: Certi - lokakuu 25, 2015, 12:24:43 IP
Lainaus käyttäjältä: bk_t - lokakuu 24, 2015, 11:24:01 AP
Itse ajoin tänään sisään Libren. Pitää koittaa jos toimisi paremmin kuin OP viimeisin versio joka oli ihan arsesta minulle. OPLinkkiä en kylläkään saanut vielä toimimaan.... Menee kohta kyllä Revo vaihtoon, vaikka kun sen saa toimimaan niin hyvin lentää. Mutta kun 95% ajasta on yrittää saada softa pelittämään, niin aika ankea olo kun haluisi sitä lentoakin kokea.

Mä voin ostaa pois :)

Kyllä se softa toimii eikä siinä mitään ihmeellistä pitäisi olla. Mikäs OPLinkissä on vikana?

Moro, laitetaan mietintämyssyyn. Laita tarjous mitä olisit valmis maksamaan ;) haettuna HKI keskuststa.. Halvalla tämä harvinauisuus ei mene. Ja sehän koko setti Platimun GPS:llä ja OPlinkillä sekä kotelo Revolle ja teline GPSille (Ruotsin Fredrikin tekemät)

Mitään vikaa ei ole, GCS:ssä hieman liian sekava minulle kaikkineen säätömahdollisuuksine ja lentomoodien käyttöönotossa, ja se linkkaus Seup rastaa hermoja mulla kun aina ryssin sen jollain tavalla. Lentoja ei tosiaan montaa ole Revolla.

Saurus

Osaakos joku kokeneempi sitten sanoa että mitenkäs tuo cleanflight sitten eroaa betaflightista? Cleanille vaikuttaisi ainakin löytyvän enemmän asennusohjeita ym. Johtuuko suuremmasta suosioista vai onko Betaflight vain uudempi tuttavuus?

MikeK

Betaflight on Cleanflight, jota on vain "puukotettu" paremmaksi. Eli asennuksessa ei hirveästi eroa ja säätäminen tapahtuu ihan Cleanin config ohjelmalla. Cleanflight taas on muuteltu Baseflight...

Betaflight on tarkoitettu mineille ja kehittäjänä sekä testaajina on ollut tämän hetken top/pro lentäjät. Tuossa softassa ei oteta huomioon hexojen tai kuvauskoneiden tarpeita, vaan tarkoitus on saada hyvin lentävä racing multi suoraan default asetuksilla. Ja siinä todellakin on onnistuttu. OP:n ja Cleanflightin softan saa kyllä hakemalla lentämään hyvin, mutta lentotuntuma ei silti pääse Betaflightin tasolle.
"Eikö kukaan tosiaan lennä multia enää muuten ku rilleillä?"

Oikosulkumies

#219
Päätinpä kokeilla tätä beta flightiä.

fiilikset ei oo huipussaan ku ei tunnu tuo ulostekasa toimivan.

Sain sen tapeltua jo sisään ja niin että konffaamaan pääsis, mutta tuo ei löydä tuota vastaria ku signaali tulis sbusin kautta. Ainoo mitä se tekee ku koittaa sitä konffia on se, että FC kaatuu..

Mitä tuohon asetuksiin oikein pitäs kikkailla että sen sais toimimaan? Hermot menee.. ja kohta varmaan tulee vanha softa takasi tällä menolla :D

e: kaatuu siis ku menee receiver välilehdelle.
Väri väriin ja loput yhteen

Oikosulkumies

#220
Jooh, nyt sai tuon sbusin toimimaan. Oli yks raksi väärässä ruudussa. Enää pitää opetella miten tuon saa konffattua.

Tarttis vielä keksiä miten tuon saa armaamaan (muuten ku AUXin kautta), miten saa piipparin konffittua ja vielä niin, että se rupee failsafessa huutamaan, miten sais flightmodet jne..  Onhan tuossa tietty yritystä tuossa konfiguraattorissa, mutta käytännössä nähtävästi kaikki pitää CLIn kautta ajaa kuitenki sisään.

E: nähtävästi tuo armaus on sisäänrakennettu "oikein" Suurin mysteeri on kuinka saada tuo location piippari pelittään, se ois 5.  outputissa ja sille pitäs saaha hallinta mahdollisuus sekä vivulla, että failsafeen. failsafeen tulee muutenki se perinteinen no-pulse vastarilta.
Väri väriin ja loput yhteen

Oikosulkumies

Noni, kirjotetaan tännekki "ratkaisu" kun tänne tullu päiviteltyä tota betaa.. varmaan jollaki muullaki tulee samankaltaiset ongelmat.

Eli mun ongelma oli saada location piippari toimimaan beta/cleanflightin kanssa. Koitin ekana laittaa sen gimbal servoksi, ei toiminu.
Sitte koitin päivittää x4Rsb vastaria niin että ois saanu 9 ja 10 kanavan pwm:änä ulos. No se ei onnistunu jostain syystä.

Tämän hetkinen ratkaisu: piippari on vastarin kolmoskanavassa, mistä tulee kolmoskanava PWM signaalina ulos, radiossa ja betassa kanava järjestys nyt sitte on: TA2ER134. eli kolmoskanavalle on siis vaan tungettu piippari ja muut tavallisesti tuosta etiä päin.

Armaaminenhan tuossa on se perinteinen kaasunollilla ja yaw oikealle... Meni heti keksiä se.
Väri väriin ja loput yhteen

MikeK

Yksinkertaisempaa on laitaa Blhelin beaconin kautta noparit huutamaan minuutin viiveellä. Ei ole enään muita piippareita kaivannut tuon jälkeen.
"Eikö kukaan tosiaan lennä multia enää muuten ku rilleillä?"

Oikosulkumies

Tarttis ekana laittaa blheli nopareihin.. plus tekniikan vaihto on harkinnassa..
Väri väriin ja loput yhteen

perleh

Nyt alkaa olla taas hyvät neuvot kalliita... Käytössä CC3D ja gcs, ja tavoitteena käyttää oneshottia. Ongelma on siinä, että kun valitsen configuraattorista receiver portin asetukseksi PPM_PIN8+oneshot, yksikään kanava ei toimi. Vastarina on siis D4R ja ppm signaali kytketty pinniin 8. Kun vaihdan asetukseksi PPM+NoOneshot ja siirrän signaalin pinniin 3, kaikki kanavat toimii. Pitäisikö tässä tehdä jotain muitakin asetuksia, mielestäni tuon kyllä pitäisi toimia suoraan kun vaihdan PPM_PIN8 ja siirrän signaalin pinniin 8. Ideoita?