Multikopterit.net keskusteluforum

OpenPilot FC:t

Aloittaja MikeK, heinäkuu 18, 2014, 02:11:58 IP

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 4 Vieraat katselee tätä aihetta.

Oikosulkumies

Sen verran ite testannu, että joku vajaa sekuntti menee ennen ku heittää hengettömäksi siitä ku katkee signaali. Ja mulla se oli vakiona semmosilla asetuksilla.

En oo sitte sen(kään) takia sitte asetellu vastariin mitään failsafea ku mulle riittää tuo että se ottaa tehot pois ku signaali häviää.
Väri väriin ja loput yhteen

juu-zo

Saakohan mistään tällä hetkellä revoa hankittua? Tuolla openpilotin storessa ei ole mitään controllereita myynnissä. Onkohan tulossa?

bk_t

Lainaus käyttäjältä: juu-zo - toukokuu 20, 2015, 10:31:08 IP
Saakohan mistään tällä hetkellä revoa hankittua? Tuolla openpilotin storessa ei ole mitään controllereita myynnissä. Onkohan tulossa?

Itsellä kävi hyvä tuuri, kävin ihan huvikseni sivuilla ja oli revi myynniissä. Otin sen. Hetken päästä ei ollutkaan enään hyllyssä. Kokeile stalkata sivuja usein, saattaa käydä tuuri

Nemo

Ehkä vähän tyhmä kysymys, mutta tuleekohan tässä mukana tuo suojakotelo vai ei? RMRC:n versiossa ei näköjään tule, mutta en ainakaan löytänyt tosta kunkun descriptionista mainintaa ettei kuuluisi.

Certi

Lainaus käyttäjältä: Nemo - toukokuu 26, 2015, 12:42:02 IP
Ehkä vähän tyhmä kysymys, mutta tuleekohan tässä mukana tuo suojakotelo vai ei? RMRC:n versiossa ei näköjään tule, mutta en ainakaan löytänyt tosta kunkun descriptionista mainintaa ettei kuuluisi.

Eiköhän se tule siinä mukana, kerta kuvakin on kotelon kera.

bk_t


mikkox9x

Onkohan tää Rctimerin CC3D klooni ok? http://rctimer.com/product-1285.html

Hobbykingissä ois kait authorisoitu versio pikkusen kalliimmalla mutta miten laatu? Yhden Nazen sieltä tilannu ja siitä lähti juotospadit omia aikojaan käveleen, toisin kun noissa Japanissa valmistetuissa.

Certi

HK:n CC3D on todella hyvä laatuinen lauta. Suosittelen ostamaan sieltä. Tiimarin lauta varmaan toimii....

mikkox9x

Oon tottunu jo tohon Nazeen Cleanflightin kanssa, että lentääkö tuo CC3D samaan malliin kuin Naze samoilla pid-controllereilla Cleanflightissa? Aattelin nyt ihan kokeeksi tota, että mitä tykkään OpenPilotista ja saa verrata, että minkälainen verrattuna sitten Cleanflightiin.

Certi

Lainaus käyttäjältä: mikkox9x - toukokuu 31, 2015, 07:30:16 IP
Oon tottunu jo tohon Nazeen Cleanflightin kanssa, että lentääkö tuo CC3D samaan malliin kuin Naze samoilla pid-controllereilla Cleanflightissa? Aattelin nyt ihan kokeeksi tota, että mitä tykkään OpenPilotista ja saa verrata, että minkälainen verrattuna sitten Cleanflightiin.

Jos Cleania ajelet, niin eiköhän se naze oo oikeampi sille, toki CC3D:ssakin toimii. OP:n softa vaan on parempi, kokeile se OPtune ajaa ja kerro mitä tykkäät...

mikkox9x

Lainaus käyttäjältä: Certi - toukokuu 31, 2015, 10:11:29 IP
Lainaus käyttäjältä: mikkox9x - toukokuu 31, 2015, 07:30:16 IP
Oon tottunu jo tohon Nazeen Cleanflightin kanssa, että lentääkö tuo CC3D samaan malliin kuin Naze samoilla pid-controllereilla Cleanflightissa? Aattelin nyt ihan kokeeksi tota, että mitä tykkään OpenPilotista ja saa verrata, että minkälainen verrattuna sitten Cleanflightiin.

Jos Cleania ajelet, niin eiköhän se naze oo oikeampi sille, toki CC3D:ssakin toimii. OP:n softa vaan on parempi, kokeile se OPtune ajaa ja kerro mitä tykkäät...
Lähti CC3D tulemaan. Saa nyt tutustua sitten tuohonkin leiriin. Odotukset on kyllä, että ois simppeli säätää tolla OPtunella. Nazen kans lentelen juuri Cleanfligtilla Acrolla ja pidcontrolle 1:llä. Niihin oon nyt tykästynyt. Eli ton CC3D:n kanssa en kyllä kaipaa mitään ylimääräisiä lentotiloja vaan ainoastaan ilman avustuksia ratemoodissa, tai onko se nyt rattitude millä suurin osa lentää?

Saako näihin muuten minimosd, Frskyn telemetrian, summerin ja jännitteen mittaukset samaan malliin, kuin Nazessa? RSSI-signaalin Nazen kanssa oon vieny mankasta yhden kanavan kautta Nazeen ja sieltä MinimOSD:hen, onnistuuko samoten CC3D:ssä? MWOSD ei tiet pelaa OpenPilotin kanssa niin onko se nyt sitte minOPOSD se mitä noihin CC3D:tä varten laitetaan? Entä KV team mod osd?

MikeK

Tuleeko siis miniin? Jos on aikaa katella osd:n lukemia minillä lentäessä, tarkoittaa se sitä että lentää liian hiljaa :D Frsky:n telemetria on hyvä ja mankka huutaa kun pitää lopettaa. Viitos koneen pinneihin saa kiinni kunnon äänekkään huutajan.
"Eikö kukaan tosiaan lennä multia enää muuten ku rilleillä?"

mikkox9x

#177
Juu miniin ja mulla nyt on tossa ZMR250 rungossa Nucleus PDB kiinni ja siinä minimosd, niin oishan se kiva saada kiinni. Sais sitte edes pois päältä. Juu ei siitä hirveästi tietty hyötyä ole ja ei katteleen kerkeä, ei tarkota että vetäisin lujaa :). Ihan kiva se joskus kuitenkin on, että näkee lentoajan, jännitteen, RSSI:n ym. PIDjäkin pystyy säätämään. Timera pääasiassa tietty käytä, kun jännitehälyillä tee mitään.

Voi olla, että menee toseen zmr-runnkoon sitte ilman muuta ylimäärästä. Riippuu miten tohon tykästyy.

Tuo piipperi tarvii vissiin sarjaportin? Eikö oo normi piipperilähtöä? Taitaa puuttua myös lediohjaukset, ei sillä että tarvisin. Tuo Nucleus PDB selvästi suunniteltu Nazea ym.kopioita varten niin ei nuo pari features ei mee ihan yksiin sen kanssa

Petsku

Lainaus käyttäjältä: mikkox9x - kesäkuu 02, 2015, 11:59:40 AP
Tuo piipperi tarvii vissiin sarjaportin? Eikö oo normi piipperilähtöä? Taitaa puuttua myös lediohjaukset, ei sillä että tarvisin.

Ei ole normaalia buzzer lähtöä. Ja tuo lediohjaus kyllä löytyy mutta ei tue kuin ihan muutamaa kappaletta ledejä. Tulossa on lisää tukea :)

Certi

Lainaus käyttäjältä: Petsku - kesäkuu 02, 2015, 12:03:07 IP
Lainaus käyttäjältä: mikkox9x - kesäkuu 02, 2015, 11:59:40 AP
Tuo piipperi tarvii vissiin sarjaportin? Eikö oo normi piipperilähtöä? Taitaa puuttua myös lediohjaukset, ei sillä että tarvisin.

Ei ole normaalia buzzer lähtöä. Ja tuo lediohjaus kyllä löytyy mutta ei tue kuin ihan muutamaa kappaletta ledejä. Tulossa on lisää tukea :)

Revo tukee LEDejä, CC3D ei :)