Multikopterit.net keskusteluforum

Läppäri full hd videon editointiin

Aloittaja jinx, elokuu 29, 2014, 10:02:02 IP

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

jinx

Pitäis päivittää vanha uskollinen sotaratsu uuteen. Raskain käyttö just otsikossa oleva full hd videoiden editointi. Sen verran oon speksejä kasannut, että ilmeisesti seuraavat asiat olis hyvä löytyä sujuvaan käyttöön: i7 neljällä ytimellä, vähintää 8gb muistia, esim nvidian gt tai gtx sarjan näytönohjain ja nopea kovalevy (7200rpm tai ssd).

Tuntuu vaan olevan melko vaikea löytää, ainakaan tuosta max tonnin hintaluokasta. Vinkkejä koneista tai siitä, mistä ominaisuuksista voisi alkaa tinkiä?
jinx tuubissa :: Jinxed Films
Uusi! fpv-kanava :: JinxedFPV

aprepo

#1
Äkkiä tulee mieleen osista kokoaminen, mutta en ole enää kärryillä mitä mikäkin nykyään maksaa. Omasta kokemuksesta sanoisin, että kannattaa panostaa muistiin vaikka prossun kustannuksella. Tosin, muistia saa aina lisättyä... Tai hankkia kerralla mac pro, rahalla kaikki ongelmat ratkeaa ;)


EDIT: äh, nyt vasta tajusin että kyse läppäristä. Mac air?
"Ei tää kulje kovempaa!"

jinx

Mäkkejä en ole koskaan käyttäny, eikä ole intressejä aloittaa nytkään. Sitä paitsi ne 15" mallit maksaa vissiin yli 2ke.

Jos olis oikein järkevä, kasais tosiaan pöytäkoneen osista, mutta mä olen päättäny olla sinnikäs ja itsepäinen ja hommata läppärin. ;D
jinx tuubissa :: Jinxed Films
Uusi! fpv-kanava :: JinxedFPV

Petsku

Lainaus käyttäjältä: jinx - elokuu 29, 2014, 10:28:42 IP
Mäkkejä en ole koskaan käyttäny, eikä ole intressejä aloittaa nytkään. Sitä paitsi ne 15" mallit maksaa vissiin yli 2ke.

Jos olis oikein järkevä, kasais tosiaan pöytäkoneen osista, mutta mä olen päättäny olla sinnikäs ja itsepäinen ja hommata läppärin. ;D

Kunnes tulet järkiisi ja kasaat sen pöytäkoneen ;) Läppäriin et saa samalla hinnalla samoja tehoja kun pöytään.

MikeK

MacBook Pro kahdella kovolla. 5 vuotta vanha ja vieläkin hyrrää nätisti. Akusta vielä 85% jäljellä maksimikapasiteetista. Maksaahan ne, mutta kyllä sit kestääkin...
"Eikö kukaan tosiaan lennä multia enää muuten ku rilleillä?"

aprepo

Kunhan et kastele niitä :) Mulla hajosi yksi MBP pienestä vesitilkasta, joku late 2009 malli. Mutta vakuutus hyvitti yli tonnin vaikka jälleenmyyntiarvo sillä oli jotain 450e :) En hankkinut uutta, kun työkoneena parempi MBP (2.3GHz i7, 15" Retina, SSD levy, 16GB RAM), mutta kohta varmaan pitäisi oma hommata, kun vaan raskis sijoittaa...

Juu, kyllähän mäkit on kalliita, top of the line retina MBP:hon saa uppoamaan kolme tonnia, mutta on ne kyllä hyviäkin.
"Ei tää kulje kovempaa!"

zapster

#6
Ja mikä parasta, uusissa pyörii muutkin käyttikset :)


Mulla on duunin puolesta HP folio 9470m, i7 2Ghz, 256SSD, 16gb. Toikaan ei oikeen jaksa video editointia edes moviemakerilla ja näyttö on surkea.
Toisaalta adoben tuotteet pyörii nätisti eli ongelma on kuitenkin varmaan moviemakerissa.