Multikopterit.net keskusteluforum

Akkuvalinta painavaan multiin

Aloittaja jinx, marraskuu 08, 2014, 10:28:21 AP

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 2 Vieraat katselee tätä aihetta.

jinx

Pitäis hommata lisää akkuja tuohon kuvaushexaan. Nykyisillä zippy compacteilla tahtoo c luku tulla vastaan (vaikkei teoriassa pitäisi). Ne on siis 4s 5000mah 25c. Yhdellä akulla jännite kyykkää lähes samantien, kahdella toimii jo paremmin. Kahta akkua joutuu kyllä jo tasapainonkin takia käyttämään.

Mitä akkuja te käytätte näissä painavissa laitoksissa? C arvo, paino ja hinta on kriteereinä.
jinx tuubissa :: Jinxed Films
Uusi! fpv-kanava :: JinxedFPV

jinx

Kävinpä äsken vähän testailemassa. Kiinni siis 2x 4s 5000mah zippy compactia. Nazassa volttimittaukset päällä. Vähän yllätti kun 4:30 paikkeilla halusi tulla alas jo aika lujaa. Ja vielä ojaan... Luulin jo, että nyt tuli romua, mutta pystyssä sentään pysyi. :)

Kennojännitteet näytti tasaisesti 3,8v, joten ihan hyvä aika laskeutua tietysti. Ehkä vähän vois ottaa alemmas, 3,7v paikkeille. Mutta tuossa tuli eteen siis myös akun kapasiteetti.

Mitkä siis olisi hyvät akut tuollaiseen 3,3 kiloa ilman akkuja painavaan hexaan (2 kpl kiinni kerralla)? C arvon pitäisi olla sen verran korkea, ettei kyykkää, 4s jännite, kapasiteettia niin paljon, että pysyis ilmassa mieluiten tuplasti tämän päivän verran, mutta painoa tietysti mahdollisimman vähän. Vai onko ainoa vaihtoehto siirtyä 6s:ään? Se ei kiinnostaisi, kun taitais ainakin moottorit mennä vaihtoon...
jinx tuubissa :: Jinxed Films
Uusi! fpv-kanava :: JinxedFPV

MikeK

Eiköhän noi ole lähes aina 6s akkujen hommia tossa painoluokassa. C arvon sekä kapasiteetin nostaminen tarkoittaa taas lisää painoa 4s akuilla.
"Eikö kukaan tosiaan lennä multia enää muuten ku rilleillä?"

jinx

Kulutus ei nyt ollut ihan hirveää. Sain akut ladattua ja yhteensä meni n. 4300mah. Sen puolesta tuolla 10000mah kapasiteetillä vois päästä 8 minuutin lentoaikoihin. C arvoa täytyisi varmaan siis saada ylös niin, että paino ei kauheasti nousisi.

Vai kuinkahan alas nazassa uskaltaa volttihälyn säätää...?
jinx tuubissa :: Jinxed Films
Uusi! fpv-kanava :: JinxedFPV

Ves@

Mä oon ottanu jokaisesta nazastani ton akkuvahdin pois päältä. Lataamalla vaan hakenu lentoajan kohdalleen timeriin.
Koska en oikeen osaa luottaa gepseihin, niin nazan akkuvahti kuuluu mun mielestä samaan kategoriaan  :)

Mutta en sitä väitä, etteikö se saattais toimia, itse olen vaan näin toiminut.
Go4: 40632km
DjiFly: 6444km
Autel: 2055km

FIN-RP-5836XXX

-Phantom 4 Pro, Mavic 2 Pro/Zoom, Pro/Platinium,
-Mavic 3, Air 2, Air 2s, Air, Mini, Mini2, Mini 3 Pro, Spark, Inspire1, Dji Fpv, Dji Avata
-Autel Evo Lite+ , Evo Nano +
-1000mm Octo, 900mm Y6, 1540mm Heksa
-PowerEgg

jinx

Ei mullakaan discossa akkuvahtia päällä ole, enkä meinaa tuossakaan pitää. Tässä vaiheessa lähinnä, kun haetaan niitä lentoaikoja, varalla jos zippyt kyykähtää ilmassa, ettei tule kivenä tonttiin...
jinx tuubissa :: Jinxed Films
Uusi! fpv-kanava :: JinxedFPV

jinx

Vähän vajaa 5 kiloa akkuja lähti tulemaan. Tai lähtee maanantaina, toivottavasti. 4s 5000mah 45-90c (tai jotain niillä main) nanotekkejä. On ne kuitenkin niin paljon halvempia kuin muutamat muut vaihtoehdot...

Ja samaan syssyyn lähti laiskan miehen osd, eli iosd mini, jolla korvataan nazan akkuvahti.
jinx tuubissa :: Jinxed Films
Uusi! fpv-kanava :: JinxedFPV

mop

4s-akuilla pärjää tässä kokoluokassa ihan hyvin. Mulla 3+ kilon Tarot 680pro leijuu 4s 5 Ah 20c akulla max. 8-9 min ja kasitonnisella n. 12 min. Omassa käytössä todennut nuo turnigyn perussinisten 5 Ah 20c kennot loistaviksi hintalaatusuhteeltaan. 4 kilon Y6:ssa olen käyttänyt niitä kahta rinnan ja hyvin riittää reiluun 10 minuuttiin.

Yksi jokusen sata grammaa painavampi Tarot 680 on tullut myös kasattua 6s-versiona ja siinä samoilla 5 Ah kennoilla lentoaika reipas 10 min. Wattituntimäärä on melkein sama kuin tossa 4s 8 Ah.