Multikopterit.net keskusteluforum

DOA ESC

Aloittaja bk_t, joulukuu 04, 2014, 08:20:35 IP

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

bk_t

Kopu paikaalaan suurimmilta osin (APM) ja periaatteessa lentovalmis. Ainoa onglma on että etuoikea moottori ei pyöri. Ensimmäisen kerran kun kytkin akun olin näkevinään pientä liikettä, alle kierros. Ajattelin että varmaan selviää kalibroimalla. No eipä taida. Kaikki muut moottorit piippasivat ja ja pyöri ihan hyin. Tämä yks on nyt täysin mykkä. Veikkaan että ESC on mennyttä (vai pystyykö/kannataako noita kuinka yrittää korjata)?

Toki joudun vielä tarkistamaan että ei ole mikään johto/liitos irti, mutta se saa jäädä pariksi päiväksi odottamaan.

Miten muuten on teidän suositus sekoittaa eri merkkisiä nopareita keskenään. En jaksaisi odottaa viikkotolkulla kiinasta tulevaa, voisi käydä suoraan kaupan hyllyltä hakemaan emaxin samoilla spekseillä. Omat taitaa vaan olla OPTO mallia, en tiedä varmuudella mutta päättelen kun ei niistä tule virtaa APM:än. Emax olisi BECILLINEN. Ei kai siinä pitäisi olla mitään ongelmia? Punainen jotho pois servopiuhasta vaan kun otan sähköt Power Modulesta. Vai olenko ihan hakusella?

rotomoto

Mulla oli kerran yhdestä se oranssi liitin irti FC :n päästä.
Tarkista että signaali on siis kytketty.

bk_t

itse asiassa ongelma paikantui. Otin mootorin irti sa siirsin sen toiseen esciin tilapäisesti. Taas semmosta pientä nytähtelyä. Eli se siis itse mööttöri missä on joku vuotava liitos imeisesti. Kun kaapelia hieman työntää sisällepäin tulee hieman eloa.

Ihmettely jatkuu että millä saan moottorin auki   ???

rotomoto

joo moottorissa kaikki 3 kaapelia kiinni tai ei pyöri.. Zekkaa noi moottorin kiinnitys ruuvit ettei ole liian pikät ja ottaa kiinni käämiiin.

bk_t

Prkl, eipä taida mun taidot rittää pääsemään käsiks kaapeleihin. Yläkoppa irtoaa kyllä, mutta alakiinnitys ei onnistu. Taitaa mennä järkevämmäksi vaan tilata uusi ja odottaa kuukausi kaks...