Multikopterit.net keskusteluforum

FrSky_D4R_II antenni

Aloittaja varis, toukokuu 22, 2015, 05:17:12 IP

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

varis

Mikäs HK:n radioantenni menis tohon FrSky_D4R_II:een, ja onko tuo näppärä vaihtaa itse?

Olis tossa toinen yksilö jossa toista häntää epähuomiossa vähän lyhennetty  :-[

bk_t

En osaa vastata tuohon, mutta ylipäänsä niin ymmärtänyt että tuo on aika suosittu ja tykätty vastari. Omissa mineissä X8R jotka hieman liian isot. Pitänee tilata Kiinasta noita kun EU:sta en voi ostaa (Taraniksen USB portti oli DOA, enkä voi päivittää uuteen  EU standardiin. Tai ehkä EU vastarit olisi mahdollista päivittää taaksepäin, mene ja tiedä)

ntthhtl

Lainaus käyttäjältä: varis - toukokuu 22, 2015, 05:17:12 IP
Mikäs HK:n radioantenni menis tohon FrSky_D4R_II:een, ja onko tuo näppärä vaihtaa itse?

Olis tossa toinen yksilö jossa toista häntää epähuomiossa vähän lyhennetty  :-[


Tömmöinen passaa: http://hobbyking.com/hobbyking/store/__16666__FrSky_Receiver_antenna_15_cm.html
Antenneissa on U.Fl -liitin, joten tuo on helppo vaihtaa.
Jos vanha antenni on katkennut päästä, niin koaksiaalikaapelin kuorta voi kuoria n. 31.5mm. Pitäs toimia ihan ok, toki vähän lyhyempi kuin uusi :)


mikkox9x

Bangoodissa noita antenneja on ollu mutta nyt loppu, lukee kuitenkin, että tulis varastoon kolmessa päivässä. Itse tilasin, joskus yhden ja näyttää samallaiselta kun alkuperäinen.  Laadusta en ole kyllä varma. http://www.banggood.com/Wholesale-FrSky-Receiver-Antenna-15cm-p-68595.html


Lainaus käyttäjältä: ntthhtl - toukokuu 22, 2015, 05:53:45 IP
Jos vanha antenni on katkennut päästä, niin koaksiaalikaapelin kuorta voi kuoria n. 31.5mm. Pitäs toimia ihan ok, toki vähän lyhyempi kuin uusi :)
Heh, enpä oo tullut koskaan ajatelleeksi, että se antenni on se lyhyt kirkas pätkä siinä päässä :). Elikkä on siis ok. kuoria siitä koksukaapelista se 1/4-aallonpituinen antenni?

Mulla vaihteeksi pätkä lähtenyt kävelemään toisen antennin siitä kirkkaasta osasta. Ois tuolla vara-antennikin, mutta jos tuo ajaa saman asian niin turhaa kai sitä vaihtaa, mutta miksi ne antenninpätkän tarvii aina ylipäätään vetää niin kauaksi, helpomman sijoittelun takia? Voisinko periaatteessa vetää vain sellaiset lyhyet viikset suoraan vatarista sivuille, jos ei vaan jää rungon taakse katveeseen?

Certi

Lainaus käyttäjältä: mikkox9x - toukokuu 23, 2015, 02:54:42 IP
Bangoodissa noita antenneja on ollu mutta nyt loppu, lukee kuitenkin, että tulis varastoon kolmessa päivässä. Itse tilasin, joskus yhden ja näyttää samallaiselta kun alkuperäinen.  Laadusta en ole kyllä varma. http://www.banggood.com/Wholesale-FrSky-Receiver-Antenna-15cm-p-68595.html


Lainaus käyttäjältä: ntthhtl - toukokuu 22, 2015, 05:53:45 IP
Jos vanha antenni on katkennut päästä, niin koaksiaalikaapelin kuorta voi kuoria n. 31.5mm. Pitäs toimia ihan ok, toki vähän lyhyempi kuin uusi :)
Heh, enpä oo tullut koskaan ajatelleeksi, että se antenni on se lyhyt kirkas pätkä siinä päässä :). Elikkä on siis ok. kuoria siitä koksukaapelista se 1/4-aallonpituinen antenni?

Mulla vaihteeksi pätkä lähtenyt kävelemään toisen antennin siitä kirkkaasta osasta. Ois tuolla vara-antennikin, mutta jos tuo ajaa saman asian niin turhaa kai sitä vaihtaa, mutta miksi ne antenninpätkän tarvii aina ylipäätään vetää niin kauaksi, helpomman sijoittelun takia? Voisinko periaatteessa vetää vain sellaiset lyhyet viikset suoraan vatarista sivuille, jos ei vaan jää rungon taakse katveeseen?

Joo, kuorimalla nuo "oikeat" vastarin antennit on tehty. Periaatteessa voi tehdä myös suoraan vastarista, mutta siinä tulee heijastumaa kaapeliin, jonka takia parempi olisi että sitä suojakuorta on ainakin n. 1/2 aallon pituutta.

mikkox9x

#6
Lainaus käyttäjältä: Certi - toukokuu 23, 2015, 03:12:02 IP
Lainaus käyttäjältä: mikkox9x - toukokuu 23, 2015, 02:54:42 IP
Bangoodissa noita antenneja on ollu mutta nyt loppu, lukee kuitenkin, että tulis varastoon kolmessa päivässä. Itse tilasin, joskus yhden ja näyttää samallaiselta kun alkuperäinen.  Laadusta en ole kyllä varma. http://www.banggood.com/Wholesale-FrSky-Receiver-Antenna-15cm-p-68595.html


Lainaus käyttäjältä: ntthhtl - toukokuu 22, 2015, 05:53:45 IP
Jos vanha antenni on katkennut päästä, niin koaksiaalikaapelin kuorta voi kuoria n. 31.5mm. Pitäs toimia ihan ok, toki vähän lyhyempi kuin uusi :)
Heh, enpä oo tullut koskaan ajatelleeksi, että se antenni on se lyhyt kirkas pätkä siinä päässä :). Elikkä on siis ok. kuoria siitä koksukaapelista se 1/4-aallonpituinen antenni?

Mulla vaihteeksi pätkä lähtenyt kävelemään toisen antennin siitä kirkkaasta osasta. Ois tuolla vara-antennikin, mutta jos tuo ajaa saman asian niin turhaa kai sitä vaihtaa, mutta miksi ne antenninpätkän tarvii aina ylipäätään vetää niin kauaksi, helpomman sijoittelun takia? Voisinko periaatteessa vetää vain sellaiset lyhyet viikset suoraan vatarista sivuille, jos ei vaan jää rungon taakse katveeseen?

Joo, kuorimalla nuo "oikeat" vastarin antennit on tehty. Periaatteessa voi tehdä myös suoraan vastarista, mutta siinä tulee heijastumaa kaapeliin, jonka takia parempi olisi että sitä suojakuorta on ainakin n. 1/2 aallon pituutta.
Ok. kiitti. Jossain videossa muistan nähneeni jonkin minvastarin jossa oli tommoset pikkuantennit sivuille ja sijoitettiin näppärästi suoraan Nazen tai DragonFlyn päälle, mutta siis ei hyvä, ei ylipäätään hiilarirunkoisten kanssa. Jos taas tarttee lisää vahvistusta niin voi kai sitte kuoria vaikka sen 1/2-aallonpituisen antennin, tosin niitä kait on valmiinaki. Ainakin myydään semmosia 40cm ja 60cm pitkiä.

Ves@

Ei niissä enempää vahvistusta ole, ne pidemmät piuhat vaan jossain tapauksessa helpottaa sen sijoittelua yleensä, esim. lennokissa.
Go4: 40632km
DjiFly: 6444km
Autel: 2055km

FIN-RP-5836XXX

-Phantom 4 Pro, Mavic 2 Pro/Zoom, Pro/Platinium,
-Mavic 3, Air 2, Air 2s, Air, Mini, Mini2, Mini 3 Pro, Spark, Inspire1, Dji Fpv, Dji Avata
-Autel Evo Lite+ , Evo Nano +
-1000mm Octo, 900mm Y6, 1540mm Heksa
-PowerEgg

mikkox9x

No sitten joutuu tekemään itse, jos semmosen haluaa :), ja paljon tietty auttaa, että vaihtaa ensin paremman antennin mankkaan. 

Ves@

Mulla meni kans toinen antenni puolestavälistä poikki keväällä, ihan samanlaille lensi sillä nysälläkin.
RSSI oli hieman matalammalla, mutta tietty kokeeks piti vetää pikkunen 500m matka, jotta näki putooko, ei pudonnu.
Vaihdoin sit sen nysän tilalle jonku futten vastariantennin ja hyvin on pelannu sekin.

Eiköhän nuo erot ala vasta ilmetä, kun vedetään sinne äärirajoille, imho.
Go4: 40632km
DjiFly: 6444km
Autel: 2055km

FIN-RP-5836XXX

-Phantom 4 Pro, Mavic 2 Pro/Zoom, Pro/Platinium,
-Mavic 3, Air 2, Air 2s, Air, Mini, Mini2, Mini 3 Pro, Spark, Inspire1, Dji Fpv, Dji Avata
-Autel Evo Lite+ , Evo Nano +
-1000mm Octo, 900mm Y6, 1540mm Heksa
-PowerEgg

Nurffe

molemmat antennit vastarista potkureilla poikki niin sitten ei enää päästä kun joku 100m kun alkaa rssi lowia ja criticalia huutelemaan :)