Multikopterit.net keskusteluforum

sjobben quadit

Aloittaja sjobbe, syyskuu 22, 2015, 10:00:48 IP

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

sjobbe

Aiheen voi poistaa

IleFPV

Ohuen näköiset armit. Paljonko paksuus?
Sunday Pilot
http://d.pr/jtw7

Petsku

Lainaus käyttäjältä: sjobbe - lokakuu 09, 2015, 09:53:15 IP
Lainaus käyttäjältä: IL3 - lokakuu 09, 2015, 09:16:07 IP
Ohuen näköiset armit. Paljonko paksuus?

2 mm. Kiva tehdä johonki runkoon joka ei ole sellainen mitä kaikki muut käyttää. Jokainen miniquadi on ihan samanlainen mielestäni :| Tämä on yhtä halpa kun ZMR250 mutta hiilikuitu on aivan toista luokkaa.

Tossa on monta sellasta asiaa mitä on tehty päin mäntyjä, rungossa siis. Jos mahollista niin kannattaa hankkia se zmr esimerkiks niin säästyy hermot ja lompakko :)

IleFPV

#3
Lainaus käyttäjältä: sjobbe - lokakuu 09, 2015, 09:53:15 IP
Lainaus käyttäjältä: IL3 - lokakuu 09, 2015, 09:16:07 IP
Ohuen näköiset armit. Paljonko paksuus?

2 mm. Kiva tehdä johonki runkoon joka ei ole sellainen mitä kaikki muut käyttää. Jokainen miniquadi on ihan samanlainen mielestäni :| Tämä on yhtä halpa kun ZMR250 mutta hiilikuitu on aivan toista luokkaa.

ZMR:iä on monelta valmistajalta ja monen laatuista/hintaista. Kyseessä lähinnä löyhä yleisnimitys samahkon muotoisille rungoille.

Eli mihin ZMR:ään vertaat hintaa ja laatua?

Itse vaan vaihdoin juuri 3mm (MyRCMart) hiilariarmit 4mm(fpvmodel), jotta kestäisi iskuja tulevaisuudessa paremmin.
Rungonkin ajattelin päivittää jossain vaiheessa 2-2.5mm ellen sitten vaihda Alieniin tai johonkin muuhun.

Tuossa sulla vaan on huonona puolena se että jos vaikka yksi jalka ottaa murtuman, pitää sun vaihtaa koko runko uuteen.

Mutta paljonhan riippuu toki lentotyylistä ja muusta vastaavasta. Päivittele tänne miten runko kestää, kyllähän laadukas hiilari ottaa paljon enemmän osumaa kuin huono hiilari. Itse en vaan osaa sanoa kumpaa tuo sun on, siksi vaan ihmetytti tuo ohuus.
Sunday Pilot
http://d.pr/jtw7

MikeK

No alkaa olemaan lähes koko "runko" , kun koko ylädekki pitää vaihtaa. Parin millin hiilari ei vaan juuri kestä torppeja.

Nostitko jo ilmaan? Miten lentää noin matalilla kv koneilla?
"Eikö kukaan tosiaan lennä multia enää muuten ku rilleillä?"

VilleN

ZMR on nimitys Blackout klooneille...

www.getfpv.com/blackout-mini-h-quad-frame.html

www.banggood.com/H250-ZMR250-250mm-Carbon-Fiber-Mini-Quadcopter-Multicopter-Frame-Kit-p-933185.html

MikeK

Eipä itselöä tulis mieleenkään maksaa tollasta hintaa Blackoutista, kun ZMR:n sais paljon halvemmalla. Itse lennän ERC rungolla, joka taas on MXP:n kopio. "Aito" olis 130 taalaa :D
"Eikö kukaan tosiaan lennä multia enää muuten ku rilleillä?"

MikeK

Et näköjään sitten ole nähnyt laadukasta ZMR runkoa? Itse olen hypistellyt kumpaakin, Blackouttia sekä vaikka kuinka montaa hyvää ZMR runkoa. ZMR paksuilla jaloilla on aivan loistava valinta.

Joka on eri kopterirungoista ja niiden eroista valistunut, ei ikinä ottaisi runkoa jossa on vain 2mm hiilarit jalkoina.
"Eikö kukaan tosiaan lennä multia enää muuten ku rilleillä?"

IleFPV

No ei nyt kannata vetää hernettä nenään sjobbe.
Sunday Pilot
http://d.pr/jtw7

Petsku

Koitetaan kertoa ettei kannata puuhun kiivetä perse edellä :) toki jos haluaa rahaa iskeä tiskiin joka torpin jälkeen niin anna mennä vaan ;)