Multikopterit.net keskusteluforum

Vähä jeesiä

Aloittaja Wrecker, syyskuu 26, 2015, 05:47:57 IP

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 2 Vieraat katselee tätä aihetta.

Wrecker

Terve!

Olen uusi näissä piireissä et älkää lyökö heti ;D Asustelen tampereella ja ensimmäisen kopterin hommasin tuossa keväällä, walkeran qr350 pro. Sillä opettelin lentään ja nyt kun taitoo on karttunu niin hommasin gopron siinä toivossa et pääsisin tuolla vähä kuvaileen samalla. No eihän siittä tullu mitään, ekalla lennolla kameran kanssa tonttiin tultiin :D No yks varsista poikki, kameralle ei onneks käyny mitään. No sit tilasin uuden rungon, uudet moottorit ja uudet esc.

Nykyinen setuppi
Dji F450 kopio frame
Dji 920kv moottorit
HP SimonK 30A ESC
Walkeran omat aivot, GPS, Kompassi
RCTech carbon 1045 propellit

Kasaus onnistu ongelmitta, mutta nyt ku testailin et moottorit pyörii kunnolla ja et kaikki toimii niin huomasin tän.
https://www.youtube.com/watch?v=10V4wQvdSzk&feature=youtu.be

Jotenkin tuntuu et moottorit ei saa tarpeeks virtaa ku omasta mielestä pyörivät liian hiljaa täydellä kaasulla. Ja sit ku toista tattia liikuttaa ääriasentoihin niin moottori sammuu kuten videosta näätte. Ei tälläsellä uskalla lähtee lenteleen.
Mistähän tää mahtaa johtua?

Wrecker
Team MR2 FPV Ninjas

rotomoto

#1
Ei tossa mitään vikaa oo..
Noin sen pitääkin toimia.

Tarkistat vaan että noparit on kiinni oikeissa paikoissa ja propelit pyörii oikein päin
Niin ja muista kalibroida noparit

Wrecker

ööö mites ne kalibroidaan? :D sori näitä tyhmiä kysymyksiä:D
Wrecker
Team MR2 FPV Ninjas

rotomoto

#3
en tunne walkeraa.... mutta yksi nopari kerallaan kiinni vastariin throttle kanavaan .
Throttle täysille .....poweri kiinni nopariin.....kuittaus ääni noparista....throttle alas....kuttaus ääni noparista....

ja sitten seuraava,,,,jne....

esim...https://www.youtube.com/watch?v=RMOsSygpN3Q

Wrecker

ööö oon tainnu tehä jotain ny hassusti, nyt moottorit lähtee vasta pyöriin sit vasta ku kaasu on nostettuna 75%:D ja toinen mitä täs mietin et ei tossa devon vastaanottimessa oo paikkaa throtlelle.



Wrecker
Team MR2 FPV Ninjas

MikeK

Noi Devot on jotain ihan mystisiä ja hankalia käyttää, mut tuossahan on ihan perus 6 kanavaa niin kuin normaalisti. Kaasu on esim AUX1 kanavassa, jos sen siihen asetat ohjaimessa.
"Eikö kukaan tosiaan lennä multia enää muuten ku rilleillä?"

Wrecker

Jos mä oikein tajusin niin tohon devo 7 ohjailmeen mikä mulla on niin ei pysty itse asettamaan noita auxi lähtöjä, korjatkaa jos oon väärässä.
Wrecker
Team MR2 FPV Ninjas

Oikosulkumies

Oot väärässä.

Toinen asia on tietty se, ettei mulla oo mitään käryä miten se devossa tehdään. En oo es koskaan nähny devoa livenä.
Kato youtubesta opastusvideo, varmasti löytyy
Väri väriin ja loput yhteen

Ves@

Eikös ne walkeran aivot syö suoraan tuota data-bussia, ja hieman kyl epäilen devo7:n kanavien ohjelmoitavuutta.
En tosin oo kokeillu, vaikka himas on devo7 ja devo8s.
Normi devon vastarilla olis kyl helpompi noparit kalibroida, mutta onnistuuko tuolla vastarilla.
Go4: 40632km
DjiFly: 6444km
Autel: 2055km

FIN-RP-5836XXX

-Phantom 4 Pro, Mavic 2 Pro/Zoom, Pro/Platinium,
-Mavic 3, Air 2, Air 2s, Air, Mini, Mini2, Mini 3 Pro, Spark, Inspire1, Dji Fpv, Dji Avata
-Autel Evo Lite+ , Evo Nano +
-1000mm Octo, 900mm Y6, 1540mm Heksa
-PowerEgg

Wrecker

juu sil data-bussilla se menee vastarista aivoihin. Yritin tubesta kattoo mut missään ei kerrottu mitenkä ne ohjelmoitais. En myös löytäny manuaalista, enkä itse ohjaimesta ku selasin valikkoja läpitte.
Wrecker
Team MR2 FPV Ninjas

peekoo82

Epäilen että kaasua et saa mitenkään noihin auxeihin. Semmosta voit kokeilla et vaihdat heli-tilan ja lentokone-tilan välillä ja kokeile vaikka servolla jos aux1:stä tulis kaasu. Noissa ainakin ensimmäisissä RX703A-vastareissa oli joku bugi että laittoi aux1 kaasuksi vahingossa mutta en muista missä moodissa..
HMF U580 Pro ,Pixhawk, FPV-romut
FPV250, CC3D, Mini OSD, FPV-romut
FPV250 low hung cc3d, FPV-romut
HK GoDiscover
Devo7 FR, 7" monitori+Quanum DYI goggles
Turnigy 9xr Pro + Orange OpenLRS

VilleN

Mistään mittään tiiä, mutta eikö Walkeran softassa ole tapaa kalibroida noparit? :o

Wrecker

#12
Sen oon saanu selville et tuo rx703 on tehty ainoastaan qr350pro varten ja siinä tiedon siirto siirtyy ainoastaan tuota data-bussi väylää pitkin.
Mut jos tän rx703 vaihtais rx701 tai täälläkin myynnissä olevaan rx1002 vastariin jossa on throtlelle ja muille omat portit niin jos sen sais sitä kautta toimiin, miltä viisaampien korvaan kuulostais?

Tarkotus olis jossain kohtaa vaihtaa naza m v2 et olisko järkevintä vaa hommata toi Turnigy 9XR PRO tai muu vastaava?
Wrecker
Team MR2 FPV Ninjas

Wrecker

Lainaus käyttäjältä: VilleN - syyskuu 27, 2015, 06:46:17 IP
Mistään mittään tiiä, mutta eikö Walkeran softassa ole tapaa kalibroida noparit? :o

En oo kyl mistään manuaalista löytäny et mitenkä ne tehtäis.
Wrecker
Team MR2 FPV Ninjas

Petsku

Järkevintä on hankkia Taranis tällä hetkellä.