Multikopterit.net keskusteluforum

Frsky x4r kytkentä cc3d:n, miten?...

Aloittaja hamatiju, lokakuu 15, 2015, 09:34:48 IP

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

hamatiju

Tänään tuli hommattua Frsky taranis ja pari vastaria mukaan.

Tarkoitus olisi lyödä tuo pienempi vastari (x4r)miniin, mutta kun ei toi radiotekniikka vaan mahdu omaan kupoliin...
Miten tuo vastari pitäisi kytkeä, tällä hetkellä tulee cc3d:n main portilta vastarin s.bus kanavaan, 4kanavaa ohjaukseen olen saanut toimimaan, mutta transmitter wizardissa kun koetan ohjelmoida flight mode kytkimeksi taraniksen "SG" kytkintä niin en vain saa sitä mitenkään toimimaan...
Miten saan radiosta ko.kanavan ja muutkin aktivoitua, taranis tuntuu hyvältä mutta tuntuu vaativan jonkin verran opettelua...

Welho

Sun pitää ensin taranikseen ohjelmoida kyseinen vipu vaikka 5 kanavaan tai johonkin muuhun sit saat sen toimimaan.

hamatiju

Jooh, just sain vivun ohjelmoitua, mutta edelleen ongelmana on saada se toimimaan 3-asentoisena, nyt kun vipua kääntelee näyttää wizardi vain kaksi asentoa >:(
Eihän toi varmasti ole mistään muusta kuin omien korvien välissä toi ohjelmointi, tuntuu vain hieman hankalalta :o
Eli kuin tuon saisi nyt toimimaan kolmi asentoisena...?

Oikosulkumies

Sun pittää ohjelmoida se kolmiasentoiseksi. eli käytännössä, että kanavan 5 signaali on -100 yhdessä asennossa, 0 yhdessä ja 100 yhdessä. käytännössä pitää tehä kolme erillistä riviä.

Voin liittää kuvan omista riveistä tähän jos on tarve.
Väri väriin ja loput yhteen

hamatiju

jos millään viitsit oikari niin liitä vain kuvia, itellä mennyt tässä illalla turhan paljon aikaa ja nyt vaan pomppii samoissa valikoissa ymmärtämättä enää yhtään mitään  ::)
Niin ja ohi aiheen, oikari, kiitoksia potkureista kusti polki ne tänään luukusta sisään, viellä kun saa ton radion tottelemaan käskyjä niin pääsee ottamaan tyypit niistä  :)

Oikosulkumies

Nyt puhuin ihan virallisesti paskaa.. Muistelin vissiin eri juttua.. mutta tässä on kuva miten se mulla on.. Mää luulen että sun tarvii tehä uuestaan se CC3Dn radio wizardi.

Asian vierestä. muistelin sitä ku laitoin yhteen vipuun expojen säädön. loppuunsa aika hyödytön. aina sitä unohtaa sen vivun siihen asenton missä expot on pienimmillään ja menee tyytyväisenä silleen.

Laitetaan sitte se kuva vaikka siitä ei niin iloa taida enää ollakkaan :)
Väri väriin ja loput yhteen

hamatiju

Outoo kyllä, mutta mulla on ihan samalla tavalla (okei eri kytkin)mutta ei vaan toimi kuin kaksi asentoisena...pitää kokeilla piruuttain toista kytkintä, vaikka tuskin vika siinäkään...

Oikosulkumies

niin tuossa ei muutu nuo signaalit -100, 0, 100?

Piti vähä lavastaa tota kuvaa, mulla on ns. 6 asentoinen, kahdet eri ratet käytössä.
Väri väriin ja loput yhteen

hamatiju

Muuttuu kyllä -100 ja 0, mutta ei nouse +100 millään...alkaa tosiaan jo harmittamaan... >:(

Oikosulkumies

Väri väriin ja loput yhteen

hamatiju

Kyllä se vika oli vain käyttäjässä, laite toimii kuten se ohjelmoidaan, niin myös tässäkin tapauksessa, en ole varma mitä säädin yöllä, mutta lopulta "yht'äkkiä" alkoikin toimimaan kuten tahdoin...pitää viellä ajan kanssa selvittää itselle mitä tuli tehtyä eri tavalla kuin parin tunnin ajan aikaisemmin...
Muutenkin tossa taraniksessa on ainakin itselleni niiiiin paljon opeteltavaa, että hirvittää...
Jostain pitäisi seuraavaksi kaivaa jokin ohje miten ääniä sai ohjelmoitua kytkimiin, arvoihin ym.ym...ja ilmeisesti radion sai huutelemaan itse kirjoitettuja juttujakin tms...

Kieltämättä hieno laite hintaansa katsottuna.

Oikosulkumies

Tuolla taranis topickissa on mun kirjottamia ohjeita. Tuossa taraniksessa on aika paljo opeteltavaa.
Väri väriin ja loput yhteen

VilleN

Noita ääniä kun illan värkkää eri vipuihin, niin alkaa luonnistumaan valikoissa surffailu ;D