Multikopterit.net keskusteluforum

IleFPV - 250FPV Mini (V2) The Snake Pit

Aloittaja IleFPV, syyskuu 30, 2014, 12:08:52 AP

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 2 Vieraat katselee tätä aihetta.

IleFPV

#105
Hommat etenee hitaasti.
Sain ruiskuteltua rubbercompit ESCeihin, mutta nyt kun ne on kuivunut, niin näkee kohtia joihin pitää vielä vaikka pensselillä lisätä.

Kannattaiskohan ne metallilevyt (jäähdytyslevyt) leikata auki jotta jäähdyttäis paremmin?

Lisäksi vastarin teippaaminen ei ottanut onnistuakseen (aina jäi jonnekkin jotain epämääräistä rakoa), joten pitää sekin sutia pensselillä. Samoin Buzzeri.

Kun saan ESCit rubbercompattua valmiiksi, juotan ne ja parit JST-liittimillä varustetut piuhat PDB:hen ja tarkoitus olisi lopulta myös PDB vetäistä tolla Rubbercompilla.

Lisäksi tuli juuri laitettua puuttuvat FPV-elementit tilaukseen.
Päädyin jo aiemmin hyväksi kerrottuun Immersionin 600mw Vtx:ään, Certin suosituksesta FR632 Diversiteetti Vrx:ään ja jottei tarvitsisi joka osaa tilata eri paikasta, päädyin kameran suhteen sittenkin Fatsharkkiin (5V 600 line "CCD Killer" V3 CMOS. NTSC & PAL )RunCamin SKY:n sijaan.
Ehkä seuraavaan/seuraavaksi sitten RunCam.

Fatsharkin Base-lasit ja ImmersionRC:n V2 Spironetit (LHCP) tulikin jo aiemmin hankittua, eli vielä kun nää uudet tilaukset saapuu niin pitäisi olla kaikki hankittuna.
Otin ElectronicaRC:ltä myös ferriittirenkaat tota Vtx:ää silmällä pitäen.

Retkituoli pitää vielä hakea ;D

Olisi hirveä polte päästä jo jatkamaan kasausta ja sitten testaamaan toimintaa, mutta tuntuu ettei ylimääräistä aikaa ole koskaan tarpeeksi. Noh, kyllä tää tästä.
Sunday Pilot
http://d.pr/jtw7

MikeK

Lainaus käyttäjältä: IL3 - maaliskuu 16, 2015, 12:32:23 AP
Päädyin jo aiemmin hyväksi kerrottuun Immersionin 600mw Vtx:ään...

...Otin ElectronicaRC:ltä myös ferriittirenkaat tota Vtx:ää silmällä pitäen.
Et tarvitse. Lähetin suodattaa kameran virran. Toi kamera näytti toimivan parhaiten tuolla Ypäjällä, kun ajettiin rataa kovassa auringossa.
"Eikö kukaan tosiaan lennä multia enää muuten ku rilleillä?"

IleFPV

Ok no hyvä tietää.
Sittenpä ne ferriittirenkaat jää odottelemaan Osapoolin aukeamista  :D
Sunday Pilot
http://d.pr/jtw7

Jarseliino

Kävin äsken koeajamassa ton samaisen kameran pihalla ja hämmästyin kuinka hyvin toimii hämärässä. Lasit kun otti pois niin ekana ihmettelin minne ''aurinko'' katos   :)

IleFPV

Mukava kuulla, mulla kun ei ole tietoa mitä kameroita oon milläkin laseilla päässy näkemään, niin menin kameravalinnan kanssa aika arvalla.

Meinasin ottaa Pilot Cam V2:sen, mutta kun se oli paljon painavampi, niin päädyin tähän.

Just sain viestiä että ovat pistäneet kameran ja vtx:n matkaan  :)
Sunday Pilot
http://d.pr/jtw7

jinx

Lainaus käyttäjältä: MikeK - maaliskuu 16, 2015, 07:54:00 AP
Lainaus käyttäjältä: IL3 - maaliskuu 16, 2015, 12:32:23 AP
Päädyin jo aiemmin hyväksi kerrottuun Immersionin 600mw Vtx:ään...

...Otin ElectronicaRC:ltä myös ferriittirenkaat tota Vtx:ää silmällä pitäen.
Et tarvitse. Lähetin suodattaa kameran virran. Toi kamera näytti toimivan parhaiten tuolla Ypäjällä, kun ajettiin rataa kovassa auringossa.
Kyllä mä ainakin tarvitsin filtterin lähettimellekin. Koitin aluks pelkälle kameralle (12v) ja heti häiriöitä kun moottorit käynnistyi. Nyt kun molemmat on filtterin takana, ei ongelmia. En tiedä muuttaisko se tilannetta, jos kamera ottais virran vtx:ltä...
jinx tuubissa :: Jinxed Films
Uusi! fpv-kanava :: JinxedFPV

ntthhtl

Lainaus käyttäjältä: jinx - maaliskuu 17, 2015, 06:44:26 AP
Lainaus käyttäjältä: MikeK - maaliskuu 16, 2015, 07:54:00 AP
Lainaus käyttäjältä: IL3 - maaliskuu 16, 2015, 12:32:23 AP
Päädyin jo aiemmin hyväksi kerrottuun Immersionin 600mw Vtx:ään...

...Otin ElectronicaRC:ltä myös ferriittirenkaat tota Vtx:ää silmällä pitäen.
Et tarvitse. Lähetin suodattaa kameran virran. Toi kamera näytti toimivan parhaiten tuolla Ypäjällä, kun ajettiin rataa kovassa auringossa.
Kyllä mä ainakin tarvitsin filtterin lähettimellekin. Koitin aluks pelkälle kameralle (12v) ja heti häiriöitä kun moottorit käynnistyi. Nyt kun molemmat on filtterin takana, ei ongelmia. En tiedä muuttaisko se tilannetta, jos kamera ottais virran vtx:ltä...
Fatsharkin kamera on siis 5V ja Immersionin lähettimessä on 5v regu + suodatus ulostulossa. Jos kamera on suoraan lentoakussa, niin sitten yleensä tarvitaan erillinen suodin..

jinx

Siis kamera käyttää 12V regun kautta akulta ja oli alun perin filtterin takana, IRC vtx suoraan akulta. Ja tuli häiriötä. Häiriöt lähti, kun laitoin vtx:n saman regun ja filtterin taakse. Eli se IRC sisäänrakennettu filtteri ainakin mun tapauksessa ihan tyhjän kanssa... Ja oli vielä ihan pakasta vedetty lähetin.
jinx tuubissa :: Jinxed Films
Uusi! fpv-kanava :: JinxedFPV

MikeK

Lainaus käyttäjältä: jinx - maaliskuu 17, 2015, 03:02:48 IP
Siis kamera käyttää 12V regun kautta akulta ja oli alun perin filtterin takana, IRC vtx suoraan akulta. Ja tuli häiriötä. Häiriöt lähti, kun laitoin vtx:n saman regun ja filtterin taakse. Eli se IRC sisäänrakennettu filtteri ainakin mun tapauksessa ihan tyhjän kanssa... Ja oli vielä ihan pakasta vedetty lähetin.
Löytyy neljä Immersionin lähetintä ja yhdessäkään ei anna mitään häiriötä, kun ottaa virran FS:n kameraan lähettimestä. Tulee toimia ihan häiriöttä.
"Eikö kukaan tosiaan lennä multia enää muuten ku rilleillä?"

jinx

Eikös siinä pitäis olla filtteri itse lähettimellekin? Se on siis hyödytön. En mä sanonut käyttäväni fatsharkin omaa kameraa vtx virralla, vaan 12v kameraa akulta filtteröitynä. Ja tuollaisessa tapauksessa pelkän kameran virran filtteröinti ei vielä auta.
jinx tuubissa :: Jinxed Films
Uusi! fpv-kanava :: JinxedFPV

MikeK

Lainaus käyttäjältä: jinx - maaliskuu 17, 2015, 09:04:23 IP
Eikös siinä pitäis olla filtteri itse lähettimellekin? Se on siis hyödytön. En mä sanonut käyttäväni fatsharkin omaa kameraa vtx virralla, vaan 12v kameraa akulta filtteröitynä. Ja tuollaisessa tapauksessa pelkän kameran virran filtteröinti ei vielä auta.
No en tiedä ketään kuka filtteriä olis tarvinnut Immersionin lähettimelle. Itsellä kaikki neljä on toiminut loistavasti ilman.
"Eikö kukaan tosiaan lennä multia enää muuten ku rilleillä?"

Nurffe

Lainaus käyttäjältä: MikeK - maaliskuu 17, 2015, 09:16:33 IP
Lainaus käyttäjältä: jinx - maaliskuu 17, 2015, 09:04:23 IP
Eikös siinä pitäis olla filtteri itse lähettimellekin? Se on siis hyödytön. En mä sanonut käyttäväni fatsharkin omaa kameraa vtx virralla, vaan 12v kameraa akulta filtteröitynä. Ja tuollaisessa tapauksessa pelkän kameran virran filtteröinti ei vielä auta.
No en tiedä ketään kuka filtteriä olis tarvinnut Immersionin lähettimelle. Itsellä kaikki neljä on toiminut loistavasti ilman.

Hep, lähettimen sekä kameran joutunut laittaa filtterin taakse koska muuten häiriöitä.

IleFPV

Onko Nurffella ja Jinxillä ollu Fatsharkin (5V) kamerat?

Tästä viestittelystä sai sellaisen kuvan että jos IRC:n lähetintä käyttää Fatsharkin kameran kanssa (5V), ei häiriötä tule ja jos taas käyttää jotain 12V kameraa, niin silloin tulee ja tarvitsee ferriittirengasta jne.
Sunday Pilot
http://d.pr/jtw7

taski

Mulla on SkyZonen lähetin ja sen kautta 3S jännite Runcamille. Tx saa ruokansa virranjakolevyltä. Ei ferriittirenkaita tms, eikä häiriöitä kopun sähköistä. Kamera- ja virtajohdot alkuperäisessä mitassaan, eli ylipitkät; ylijäämä on sullottu alalevyjen väliin - ei mikään oppikirjaratkaisu, mutta ei tunnu haittaavan. Että en tiedä, mikä kaikki niihin häiriöihin vaikuttaa.

jinx

Ihan aluksi mulla oli se fatsharkin 5v kamera, mutta silloin lähettimelle tuli virta siitä predator paketin mukana tulleen balanserilevyn kautta (lähetin siis samasta paketista). Silloin ei ainakaan ongelmia ollut. Noi isommat vtx:t on tähän asti aina olleet filtterin takana, paitsi nyt ajattelin koittaa ilman, kun sitä on niin mainostettu, että toimis ilman. Ja nyt tosiaan kamera on 12v runcam.

Eli näin:
Lainaus käyttäjältä: IL3 - maaliskuu 17, 2015, 10:47:07 IP
Tästä viestittelystä sai sellaisen kuvan että jos IRC:n lähetintä käyttää Fatsharkin kameran kanssa (5V), ei häiriötä tule ja jos taas käyttää jotain 12V kameraa, niin silloin tulee ja tarvitsee ferriittirengasta jne.
jinx tuubissa :: Jinxed Films
Uusi! fpv-kanava :: JinxedFPV