Multikopterit.net keskusteluforum

Radiomaster TX16S

Aloittaja darkside, elokuu 13, 2020, 06:58:02 IP

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

darkside

Hei!

Olen pää täynnä uutta ja ihmeellistä tietoa keräävä ja ensimmäisiä hankintoja harkitseva aloittelija.
Ajattelin kysellä onko kellään tietoa kyseisestä ohjaimesta ja sen soveltuvuudesta ensimmäiseksi radioksi.

Lähinnä kyseinen vekotin kiinnostaa ilmeisesti hyvän yhteensopivuuden monen vastaanottimen kanssa sekä suhteellisen edullisen hinnan vuoksi.

Miinuksena on tällä hetkellä ainakin heikko saatavuus euroopasta Sveitsiä lukuunottamatta.
Banggoodissa näyttäisi olevan, mutta toimitusaika 20-35 päivää vähän mietityttää.

MikeK

On loistava valinta ensimmäiseksi mankaksi. Itsellä Jumperin t16 pro v2 ja ovat aika samanlaisia kummatkin. Toinen hyvä valinta on Jumperin uusin T18. Tuossa on mukana 868mhz taajuuskin.

https://www.hobbyrc.co.uk/jumper-t18-5in1-transmitter

Ja kannattaa liittyä Fpv Finlandin Slack:iin. Keskustelut ovat oikeastaan siirtyneet sinne ja tavoitat harrastajat ympäri suomea. Niin multi kuin kiinteäsiipistä. Porukka kyllä jeesaa kaikissa kysymyksissä että pääsee alkuun  :)

http://fpvfinland.fi/slack/
"Eikö kukaan tosiaan lennä multia enää muuten ku rilleillä?"

darkside

Kiitoksia vastauksesta! Tuo T-18 olisi aikalailla samassa hintaluokassa tuon TX16S:n kanssa Hall-gimbaleilla. Ja hyvin samaltahan nuo vaikuttavat kun ovat haarautuneet samasta laitteesta.

Simulaattorin kimppuun olisi halu edes päästä fpv-touhua opettelemaan ja täten olisi mukava saada jokin radio jo hommattua, mutta mieluusti sitä hommaa heti laitteen jolla pärjää.

Pitääpä tuota slackia käydä kurkkimassa kun vapaa hetki töistä on olisi. Vähän foorumin päivämääriä katsellessa tulikin sellainen olo että tämä(kin) palsta on siirtänyt keskustelut toisaalle.

Piraattiradio

Kyllä se ihan soiva peli on, itse olen tuolla lentänyt nyt toista kuukautta. Simulaattoria varten joudut todennäköisesti vaihtamaan ajurin, microsoft kun asentaa laitteelle väärän. Osa porukasta tykkää että on vähän turhan löysät tikut, itse lennän liki olemattomalla vastuksella niin en tiedä, aluksi tuntui ettei saa tarpeeksi löysälle mutta on tuohon jo tottunut. Antenni on FCC vaatimusten takia kiinteä ja aika paska, siis sen rakenne. Aika varmasti jää sinullakin jossain vaiheessa käteen. Muovi ja rakenne tuntuu halvalle esim. Nirvanaan verrattuna, mutta halpahan se onkin, eikä vaikuta käytettävyyteen millään tavalla.

Tätä saa crossfiren kanssa samalla hinnalla kuin T18:sta saa kloonatulla R9:llä. Crossfire on aika peruskauraa lyhyen ja pitkän matkan piloteilla nykyään ja crossfire shotilla latenssitkin pysyvät kurissa. Itse en laittaisi juurikaan painoarvoa T18:n UHF:lle tuon takia, mutta esteettisesti kyllä tykkään t18:sta enemmän. Mutta kun opentx 2.4 putkahtaa kosketusnäyttötuella ulos ja se omasta mankasta ilman erillistä asennusta löytyy, niin kyllähän se selvästi omassa käytössä on halutumpi ominaisuus kuin ulkonäkö tai klooni r9. Itsellä alkuperäinen r9 setti kerää pölyä, valmistaja FRsky keräsi noita laitteita vaihtotarjouksella pois kierrosta eli tukea ne eivät sille halua tarjota, vaan kaikkien pitäisi siirtyä uusien, lukittujen protokollien taakse.

Ohm

Terve, minkälainen/minkälaiset akku/akut olisi tähän parhaat?

Radiomasterin oma akkupaketti olisi helpoin mutta toimitus EU- alueeltakaan ei tunnu oikein onnistuvan. Eli Suomesta tilattava 18650 akkuja 2kpl, 3.7V. Tässähän oli käsittääkseni lämpötila- ja jännitevalvonta eli  suojapiiri ei olisi välttämätön akussa jos lataa tällä ja käytössä vain tässä.




MikeK

Lainaus käyttäjältä: Ohm - elokuu 23, 2020, 01:21:27 IP
Terve, minkälainen/minkälaiset akku/akut olisi tähän parhaat?

Radiomasterin oma akkupaketti olisi helpoin mutta toimitus EU- alueeltakaan ei tunnu oikein onnistuvan. Eli Suomesta tilattava 18650 akkuja 2kpl, 3.7V. Tässähän oli käsittääkseni lämpötila- ja jännitevalvonta eli  suojapiiri ei olisi välttämätön akussa jos lataa tällä ja käytössä vain tässä.
Kannattaa tietenkin valita mahdollisimman isolla kapasiteetilla. Sony VTC6 kennot esimerkiksi.

https://www.akkula.fi/epages/akkula.mobile/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/20110228-11092-27846-1/Products/1342260
"Eikö kukaan tosiaan lennä multia enää muuten ku rilleillä?"

Ohm

Ok, kiitokset! Tuolla nimellisjännitteellä ei liene väliä, onko 3.6 vai 3.7v. Pitää laittaa tilaukseen niin tulevat samoihin aikoihin laitteen kanssa

ntthhtl


MikeK

#8
Jaa radiomasterissa on moinen rajoitus  ??? Piti ihan tarkistaa ja Jumper T16 pro v2:ssa ei ole mainintaa 3.6v tai 3.7v suhteen.
"Eikö kukaan tosiaan lennä multia enää muuten ku rilleillä?"

TimoS

Käy se, jos maksimi latausjännite on 4,2V. Mulla toi Radiomaster lähetin, ostettu banggoodista potikkamalli, siinäkin kosketusnäyttö. Maksoi 99 euroa, olen tyytyväinen, vaikkakin toista erää.

Piraattiradio

Näissä purkuvirrat ovat niin matalat, että käytännössä kaikki 18650 -> 21700 akut käyvät. Minulla on ihan perus ncr18650b sisässä, kestävät useamman session ilman latailua ja kun radiossa on laturi, niin eivätpä nuo taida ulos tulla ennen kuin päivitän crossfireen . . jos sittenkään. Yleensä lennän yhden balanssiboardin verran, eli viisi akkua. Homma on akunvaihtoineen alle puolessa tunnissa yleensä kasassa :)