Multikopterit.net keskusteluforum

Onko kokemuksia FlySky'n kamppeista?

Aloittaja Oikosulkumies, tammikuu 02, 2015, 07:59:26 IP

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Oikosulkumies

Elikkäs otsikon mukainen kysymys. Tarkotuksena (tai ainaki suunnitelmana) ois ruveta rakentamaan omaa quadia ja sitä kautta vähän pidemmälle siirtyä tähän harrastukseen.
Suunnitelmissa ois siis radion osto ja vaikka sitä tietääki jo valmiiksi, että kannattaa ostaa kunnollinen kerralla, niin silti sitä mietii tuliskohan sitä toimeen esim tommosella FlySkyllä
http://www.verticalhobby.com/kauppa/flysky-ch-24-ghz-th9x-afhds-p-869.html
Onko porukalla hyviä tai huonoja, kokemuksia tai sanottavia tuosta laitteesta?

Toinen vaihtoehtoi oikeestaan sitten onkin FrSkyn Taranis, jos semmosen nyt jostain saiskin tilattua...

Kolmas nyt tietenki saattas olla hommata radio käytettynä.. Tai vaikka muitaki osia tulevaan rojektiin..
Väri väriin ja loput yhteen

proffa84

Turnigyn 9x tai pari on talossa käynny, mut vaatii ekana todella suositeltuja päivityksiä(modauksia). Taustavalo, ohjelmointiliitin(suosittelen suoraan OpenTX:ää) ja myöhemmin sit telemetria... mutta tuossa taraniskessa on kaikki ne valmiina ja pari boonusta päälle(vaikka se saatavuus on hieman hankaloittava asianhaara).

Siinä näin lyhyesti.

IleFPV

ElectronicaRC:llä ainakin on Taranista, eli saatavuuskaan ei ole ongelma.

~235€ Plus versio (saakohan edes edellistä versiota enään?), X8R vastarilla, alumiinisalkulla, kaulahihnalla, laturilla ja 2000mah akulla Suomeen toimitettuna.
Sunday Pilot
http://d.pr/jtw7


proffa84


ntthhtl

Oma ensimmäinen radio oli juurikin tuommoinen Flyskyn radio. Käytännössähän tuo on sama kuin HK:n 9x. Firmiksen päivitys ja asetusten muuttaminen koneella vaati modaamista. Samoin että sai Frsky vastareiden telemetrian näkyviin vaati kolvin käyttöä. Nyt mulla on käytössä Taranis (se vanha versio) ja kyllä tuossa esim. gimbaleissa on aikamoinen laatuero. Eipä ole vanhaa radiota tullut ikävä :)

Oikosulkumies

Tuli tuossa oikeastaan mieleen, että mitkä on teidän mielestä ne käytännön kannalta oleellisimmat erot noiden mankkojen välillä?  Lähinnä sitä mietin että onko tuo frsky sen 150 lisä euron arvoinen?

Sinänsä hankalia asioita ihmetellä itsekseen kun ei oikein ymmärrä millä asioilla on miten iso merkitys. Kehtaako joku vääntää rautalangasta?

Sinänsä vähä tekis mieli pihistellä ku tuo 150 ois aina lisää.. tai no ei lisää mutta pois projektin hinnasta.

Tää on taas tätä ittensä kanssa painimista.
Väri väriin ja loput yhteen

Andrimus

#7
No tuota taranista itse tässä kanssa olen hankkimassa .
Olen vaan huomannut tässäkin hommassa ettei köyhän kannata ostaa halpaa.
Nim. Oppinut kantapään kautta

IleFPV

#8
Lainaus käyttäjältä: Oikosulkumies - tammikuu 02, 2015, 11:09:55 IP
Tuli tuossa oikeastaan mieleen, että mitkä on teidän mielestä ne käytännön kannalta oleellisimmat erot noiden mankkojen välillä?  Lähinnä sitä mietin että onko tuo frsky sen 150 lisä euron arvoinen?

Sinänsä hankalia asioita ihmetellä itsekseen kun ei oikein ymmärrä millä asioilla on miten iso merkitys. Kehtaako joku vääntää rautalangasta?

Sinänsä vähä tekis mieli pihistellä ku tuo 150 ois aina lisää.. tai no ei lisää mutta pois projektin hinnasta.

Tää on taas tätä ittensä kanssa painimista.

Taraniksessa on valmiina ominaisuuksia, joita noihin muihin saa modattua jälkikäteen.
Se, onko niiden modauksien tekeminen, niiden vaatimien osien hankinta ja niiden tekemiseen haalittavan tiedon ja taidon saamiseen menevä aika 150€:n arvoista on susta itsestä kiinni.  Toki tohon 150€ lisäkuluun kuuluu myös ihan toimiva vastari ja alusalkullekkin voi varmaan jonkun kympin laskea arvoa?

Fyysiseltä kooltaan toi Taranis on pienempi, kuin esim. 9xR, mutta sekin voi olla jonkun mielestä hyvä ja jonkun mielestä huono asia.

Ois hyvä jos pääsisit hypistelemään noita jonnekkin.

Toki voi käydä kuten mulle; mä sain hieman hypistellä PKS FPV miitissä Taranista ja 9xR:ää mutta ihan räkänokkana tän harrastuksen suhteen en silloin oikein osannut hahmottaa mitään eroja kun en tiennyt mihin kiinnittää huomiota. ;D Kaikki mankat tuntu ja näytti hienoilta. Taranis ehkä hieman sirommalta.

Mulle kuitenkin oli tärkeätä se, että en joutuisi heti ensimmäisen multin jälkeen ostamaan uutta tai erilaista ohjainta kun olisi seuraavan multin rakentamisen vuoro, eli että hankkisin kerralla ohjaimen millä pärjäisi pidempään.

Ja varmaan esim. 9xR:llä pärjäisi myös, mutta useampi sanoi että en tulisi pettymään jos hankkisin siinä tapauksessa Taraniksen. Ja niin tein ja uskon että en tule katumaan.
Sunday Pilot
http://d.pr/jtw7