Multikopterit.net keskusteluforum

Stönen vispilät

Aloittaja Stöne, helmikuu 25, 2015, 06:13:30 IP

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Petsku

Lainaus käyttäjältä: Stöne - syyskuu 15, 2015, 05:46:24 IP
Aamulento päättyi kopterin nurtsisukellukseen 10m korkeudesta. Lopputulos: yksi katkennut armi, jalka ja gimballin pystyvarsi mutkalla. Yhtään ropellia ei katkennut tai taittunut. Hyviä nuo komposiittiset. Lento oli kestänyt vain pari minuuttia ja korkeutta oli kertynyt useampi kymmenen metriä, onneksi olin jo paluumatkalla kun ilma loppui ropelleista. Akku oli ilmeisesti tyhjentynyt normaalia nopeammin kun olin nostanut sen täydellä kaasulla korkealle. Tai sitten alkaa olemaan akun elinkaari lopussa, onneksi on jo uudet postissa.

Eikö sulla oo mitään lipo vahtia siinä?? Muutaman euron sijotus säästää tollasilta torpeilta ;) Esim. http://www.rctimer.com/product-569.html tai http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__42757__HobbyKing_8482_Cell_Checker_with_Low_Voltage_Alarm_2S_8S_EU_Warehouse_.html

MikeK

Mulla ei mikään viritelmä nouse ilmaan ilman lipohälyä/telemetriaa...
"Eikö kukaan tosiaan lennä multia enää muuten ku rilleillä?"

Stöne

On siihen, mutta se on vielä matkalla HongKongista.. Ollut jo kolmatta viikkoa, mietityttää josko olisi kadonnut johonkin. Tulee FrSkyn oma telemetriamoduuli

Stöne

Tänään se moduuli sit tippu postiin...

Stöne

AP kopu päätyi tänään viimeisimpään, luultavasti viimeiseen, malliinsa: MK III



Isän kanssa käytettiin sunnuntai bondaamiseen ja työstettiin kopteriin uudet armit alumiinista. Lopputulos: footprint kasvoi 430-luokkaan, vakaus täysin nextille levelille edellisiin armeihin verrattuna, painoa lisää 100g. Nyt 2700mAh akkujen kanssa hieman vajaa 1200g painoa.

Lisäksi käytin kopterin down-timen nopareiden uudelleenohjelmointiin, poltin sisään SimonK firmikset. Tämäkin toi roimasti lisää vakautta ja tuntumaa kopteriin. FCn uudelleenkalibrointi ja stock PIDit nosti kopterin ilmaan ilman mitään venkoiluja.

ToDo: Video TX kiinni johonkin parempaan paikkaan, samoin volttianturi, Uudet antennit vastariin (toinen antenni katkesi), Johtojen niputusta, PIDien hienosäätöä

Vielä voisi hankkia uudet ropellitkin, mutta mietin että mahtaako 10" nostaa rasitusta liikaa? Mahtaako 20A escit enään riittää? Moottorit varmasti kiertäisivät. Kyllähän tuo näillä 8" lavoillakin nousee, mutta syöttöä alkaa olemaan jo lähemmäs 2/3 osaa gimballin liikeradasta leijumiseen.

Stöne


VilleN

Siisti pätkä ja paikka. Tommosia spotteja saisi olla enemmän. Toki tuollaisissa paikoissa ei esim. minillä viitsi vetää kovin riskillä, ettei tarvi alkaa hakemaan sitä mistään katolta :D

Stöne

Kiitokset! Saa nähdä kuinka kauan tuokin on enään pystyssä, viereen nousee kovaa tahtia asuinkerrostaloja ja paikka on luokiteltu käyttökelvottomaksi.

Stöne

#23
Aloitin uuden projektin ja ostin itselleni joululahjaksi uuden rungon, tyyppiä nighthawk:



Vissiin kiinalainen kopio, mutta vaikuttaa laadukkaalta. Pitäisi reunat hioo ja käsitellä jollain, vissiin kynsilakka paras tähän? Ainakin sitä on helpoiten saatavilla :D

Seuraavaksi moottorit ja noparit tälle. Tarkoitus olisi rakentaa 4S-valmis setuppi, vaikka alkuun harjoittelen varmaan 3S-akuilla kun niitä nurkista löytyy. Olen harkinnut seuraavanlaista osalistaa:

Noparit: DYS BL20A Mini 20A BLHeli ESC OPTO 2-4s
Moottorit: Emax Cooling MT2204 II 2300KV
FC: ???
Kamera: Foxeer XAT650M
VTX: Foxeerin 25mW

Onko jollain jotain kommenttia näistä? Nuo moottorit on vielä hieman auki, ei tunnu olevan kauheasti arvosteluita niistä. FC on auki vielä, olen aikaisemmin käytellyt CC3D-tyyppistä korttia, mutta olen ymmärtänyt ettei niitä enään kehitetä? Olisi hyvä jos kortti mikä kopteriin päätyy, olisi hyväksi todettu nyt ja tulevaisuudessa. Olen myös miettinyt PDB:n lisäämistä setuppiin, tai vaihtoehtoisesti erillisten jännitteenalentimien käyttämistä 5V/12V jännitteille.

troyhy

#24
Lainaus käyttäjältä: Stöne - tammikuu 03, 2016, 11:26:45 AP
Onko jollain jotain kommenttia näistä? Nuo moottorit on vielä hieman auki, ei tunnu olevan kauheasti arvosteluita niistä. FC on auki vielä, olen aikaisemmin käytellyt CC3D-tyyppistä korttia, mutta olen ymmärtänyt ettei niitä enään kehitetä? Olisi hyvä jos kortti mikä kopteriin päätyy, olisi hyväksi todettu nyt ja tulevaisuudessa. Olen myös miettinyt PDB:n lisäämistä setuppiin, tai vaihtoehtoisesti erillisten jännitteenalentimien käyttämistä 5V/12V jännitteille.

Mulla on NightHawk johon olen tyytyväinen : tällä setupilla

ELi moottoreina cobran 2100Kv racing, mutta en huomaa suurta eroa kaverin emacsin MT2300 motteihin. FC:nä Openpilot, jossa cleanflight 1.10 ja Lux float pid driverit....
PDB:nä on tämä

Ja talvilentelyä varten olen spreijannut kaikki levyt Honkkarista  löytyneellä liquid rubber sprayllä. Ite otin mustaa, mutta kannattaa ottaa läpinäkyvä purkki, ei tarvi ledejä varten tehdä aukotuksia.

IleFPV

VTX:ksi Foxeerin 25mW taitaa olla ihan jees.
Itsellä niitä kaksiki kappaletta mutten ole vielä ehtinyt laittaa kiinni.

BL20A ESCien tilalle kannattaa harkita XN20A joka taitaa olla se uusi versio noista  ;)
Sunday Pilot
http://d.pr/jtw7

VilleN

Lainaus käyttäjältä: IL3 - tammikuu 03, 2016, 03:40:37 IP
VTX:ksi Foxeerin 25mW taitaa olla ihan jees.
Itsellä niitä kaksiki kappaletta mutten ole vielä ehtinyt laittaa kiinni.

BL20A ESCien tilalle kannattaa harkita XN20A joka taitaa olla se uusi versio noista  ;)

Mullakin on 2kpl noita Foxeerin 25mW lähettimiä hyllyssä. Pitäisi testata ne että toimii ja laittaa odottelemaan ensi kesää ja kisoja. Mukavan pieniä ja kevyitä kun vertaa Immersionin vtxiin. Ja syö 7-24V jännitettä joten ei tarvi välttämättä step-downia.

DYSseille vaihtoehdoksi voi harkita myös Favourite Little Bee 20A nopareita. Mulla on tulossa niitäkin nyt sarja testiin.

Stöne

Laitetaan Foxeerin VTX listalle! Varmaan menee samaan tilaukseen kameran kanssa surveilzonesta. Katseli että Foxeerilta olisi Mobius-tyylinen kamera tarjolla, onko tästä kenelläkään kokemuksia?

Ehdin jo tilata listaamani noparit, joten niillä mennään ainakin alkuun. :)

IleFPV

Pian sit rupee Kiinan toimituksiin vaikuttaa niiden uusivuosi, joten pikaisesti tilausta sisään jos sieltä aikoo jotain saada ennen ku he rupee juhlii..
Sunday Pilot
http://d.pr/jtw7

Stöne

Hieman päivitystä:

AP kopu tuli nyt virallisesti tiensä päähän tuon F330 rungon kanssa, tila ei yksinkertaisesti riitä enään yhtään monipuolisemmalle laitteistolle. Joten tilasin uuden rungon mallia Quanum XJ470, samalla myös täysin uusi setuppi sopimaan paremmin uuteen runkoon. Vanhasta tulee vain vastari ja gimballi. Myös kilpuriprojekti lähti etenemään kun laitoin vihdoinkin loput osat tilaukseen. Molemmista projekteista yksityiskohtaisempaa tietoa kun on jotain mitä näyttää. Tällä viikolla olen enimmäkseen ottanut vastaan paketteja ja suunnitellut kilpurin pdb ja esc asemointia. Eniten päänvaivaa aiheutti gimballin sovitus quanumin keulalle, lopulta kuitenkin löytyi sopivat palikat tarkoitukseen.