Multikopterit.net keskusteluforum

DJI Phantom 3 advance

Aloittaja Pexi, marraskuu 30, 2015, 09:32:20 IP

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Pexi

Hei vaan

Oon ihan uusi tämän harrastuksen parissa (tai oikeastaan en omista vielä koko härpätintä, muta kiinnostus olisi kova!) ja ajattelin vähän kysellä Neuvoja ja mietteitä, miten vaikeaa tuolla vekottimella on lentää.

Tässä viimepäivinä oon kattonu kaikki youtube videot melkeen läpi, jotka käsittelevät tuota phantom 3 advance vekotinta ja harrastus vaikuttaisi todella mielenkiintoselle. muija tosin on sitä mieltä, että ei 30v enää leiki tollasilla, mutta minä oon eri mieltä :D!!!

katselin vähän specsejä, niin tuo standardi näyttäisi olevan aika pahastikkin riisuttu malli, että varmasti alkaisi harmittamaam tämän ostos hetkeä myöhemmin.

Kirjotelkaa hieman omia mietteitänne, minkälainen vekotin tuo phantom 3 advance olisi aloittelijan käsittelyssä. siinä on kivasti tuo gps toiminto, eli paniikin iskiessä kädet vain irti ohjaimsita niin kopteri jää paikalleen odottamaan uusia komentoja. Tämä toiminto rauhoittaa kummasti mieltä.
Kiitos jo etukäteen kommenteista :)

hamatiju

Itsellä ei ole kokemusta p3:sta (tai muistakaan phantomeista) mutta itse harrastusta voin suositella lämpimästi, tosin jos olet juuri aloittamassa harrastusta niin malta hieman, lennätys pakkasessa ei ole suositeltavaa, akut ei pidä kovasta pakkasesta eikä se varmasti koneellekkaan ole mitään herkkua, lentäjästä nyt puhumattakaan, keväämmällä voisi olla otollisempaa hankkia kone ja hinnatkin voi hyvällä tuurilla olla hieman laskeneet, tai sitten ei...
Tietysti jos into on kova niin eipä ole mitään syytä olla hankkimatta kopteria vaikka heti.

Oletko miettinyt yhtään jos rakentaisit oman kopterin osista?
Itse voin suositella oman kopterin kasaamista jos kolvi vain pysyy kädessä ja olet valmis hieman syventymään laitteisiin.
P3:n hyvä puoli on varmasti se että nopea ottaa käyttöön, mutta kun torppaat sen niin varaosat maksavat varmasti huomattavasti enempi, lisäksi tekniikan kehittyessä valmistaja varmasti ymppää uutta tekniikkaa uusiin malleihin, tuskin pystyy p3:stakaan mahdottoman pitkälle päivittelemään.

Lisäksi tietysti yksi tärkeimmistä kysymyksistä on, että millaista lennättelyä ajattelit harrastaa?
P3 hyvä ilmakuvaukseen, mutta raceriksi se ei taivu.

Itsellä on trooper y6 kuvauksia varten ja quad mini fpv rellestykseen, kaksi täysin erillaista laitetta.

Ja mitä nyt ikään tulee niin itse olen viikkoa vajaa 33v, rc lennätys kiinnostanut siitä asti kun opin konttaamaan ;D
Vaahtosammuttimena en saanut kuminauhalennokkia kummallisempaa, muutamia "halvempia" quadeja ja koptereita on tullut kokeiltua vuosien mittaan, mutta yleensä niiden laatu ja kestävyys suhteessa taitoihin on ollut ala-arvoista, viimeistään toisella lennätys kerralla tullut romua ja into taas laskenut piiiitkäksi aikaa.
Helmikuussa into iski uudelleen ja nyt olen panostanut enempi harjoitteluun ja "laatuun".
Lapselle en ostaisi kuin korkeintaan 100€:n koperin alkuun, into loppuu nopeasti jos hommaa ei opi 5minuutissa, tietysti jos lapsi jaksaa harrastaa ja kiinnostuu niin on eri asia, toisaalta sama koskee myös varttuneempia, 1.5k€ ei kannata sijoittaa ensiksi jos ei edes tiedä mitä on aloittamassa, jos taas tiedät jo että harrastus kiinnostaa niin anna palaa vain ;)
Ja tässä iässä varmasti sen rahan arvonkin tietää jo paremmin, ei se 5v pikku-matti tajua eroa 20€:n marketin rc-auton ja 1.5k€:n p3:n välillä, todenäköisesti auto kiinnostaisi enempi kun oppisi helpommin ajamaan sillä alkuun ;D
Ja eihän me noilla muuten leikitäkkään, ihan on täys veristä harrastamista, mikä lie ero mutta oma emäntä ainakin on pitänyt kun harrastan näitä enkä varaa jatkuvasti thaimaan matkaa :)

Pexi

nojuu enpä tiedä, kiinnostaako tuon valmistaminen itse juurikaan. ja totta on, että olen kyllä ajatellutkin keväälle tuota värkkiä hommata. ei tuota talvella kukaan jaksa tehdä. ja kylä mä oon rauhalliseen kuvailuun ja filistelyyn tuota harkinnut. olis se aika päheetä vetästä lennokki korkeuksiin ja sitten katsella ipadin näytöltä mitä näkyy jne :P tämä viehättää ehkäpä eniten.

mutta kuinka perkeleen vaikeeta tuo lentäminen on? että tietääkö jo varmasti että tuo 1,5k€ kone tulee torpattua maahan harjoitellessa. kätevästi siinä on kylä kaikki nuo lentoon lähtö avustimet jne. että rauhallsesti kun ottaa niin ei pitäisi tulla ongelmia. näin maalaisjärjellä ajatellen :)

Tero

Mitä jos hankkisit nyt talveksi Ladybirdin tai vastaavan, jolla voi sisällä opetella perusjutut? Näin keväällä sitten pysyy varmasti Phantom paremmin hanskassa.

Itse aloitin (ja aloittaisin nytkin) harrastuksen Ladybirdillä ja sillä oli edullista opetella orientaatiot eikä talvi haitannut, kun vedin kämppää ympäriinsä. 

Murgo

#4
Lainaus käyttäjältä: Tero - joulukuu 01, 2015, 05:58:04 AP
Mitä jos hankkisit nyt talveksi Ladybirdin tai vastaavan, jolla voi sisällä opetella perusjutut? Näin keväällä sitten pysyy varmasti Phantom paremmin hanskassa.

Itse aloitin (ja aloittaisin nytkin) harrastuksen Ladybirdillä ja sillä oli edullista opetella orientaatiot eikä talvi haitannut, kun vedin kämppää ympäriinsä.

Samaa mieltä, tosin Leppiskin on hiukan iso sisälle, itse aloitin CX10:llä ( http://www.banggood.com/Cheerson-CX10-CX10-Mini-24G-4CH-6-Axis-LED-RC-Quadcopter-RTF-p-926614.html ), mikä tahansa muukin nanokokoinen käy perusopetteluun. Eivät ehkä ole kauhean pitkäikäisiä alkutreeneissä kun lentelee pitkin seiniä mutta toisaalta eivät myöskään kalliita. Varapotkureita kannattaa ottaa heti muutama satsi, niitä tahtoo alkuun hajoilla ennen kuin alkaa pysyä hanskassa. Pieni kopteri ei myöskään aiheuta merkittäviä vahinkoja sisustukselle.

Ehdottomasti kannattaa opetella ensin peruslennätys ilman GPS:ää ja ohjelmoida vehkeeseen mahdollisuus siirtyä manuaalitilaan, aika paljon täälläkin on tarinoita GPS-laitteiden sekoamisista jolloin ainoa pelastus on vaihtaa äkkiä manuaaliin.

Pexi

#5
kuulostaa kyllä järevälle tosiaan tässä talvella harjotella näpeissäpito sisällä eka ja ei tuu tosiaan niin kalliiksikaan. Osaisitteko suositella jotain kopteria, joka löytyisi gigantti/verkkokauppa.com akselilta? helpottuisi tuo tilais huomattavasti :)

edit: miltä tämä vaikuttaisi teidän silmään harjoittelukoneeksi?
https://www.verkkokauppa.com/fi/product/24585/dvgkr/Hubsan-X4-HD-Camera-Quadrocopter-2-4-GHz-4-kanavainen-kauko#product-qa

sape

Hobbylinna.fi myy kohtuuhintaan cx-10 tai hubsan x4. Itellä x4 ja sillä lentää ulkonakin ihan kivasti jos ei kauhea tuuli ole

sape

Tuo kamera on aika turha. Uudemmassa versiossa on taas fpv-kamera johon ennemmin pistäisin rahat jos välttämättä haluaa kopteriin kameran

Pexi

#8
Juuh, mutta entäs jos hommaa tuollaisen 10e värkin ja lentelee sillä missä ikinä lenteleekin. sisällä varmasti kannattaisi aloittaa. niin miten tuollaisen halvan kanssa jaksaa into pysyä? vai kuoleeko into sitten samantien kun tuollaisella alottaa? :) tarkoitus olisi nyt vinkkein perusteella hommata sen takia tuollainen halvahko harjoitus kone, mutta kuitenkin sellainen, joka jaksaa pitää mielenkiinnon yllä. Kun tosiaan ensi kesäksi kiikarissa olisi tuollainen Phantom 3 advance :D

paikallinen gigantti myy tällästä:
http://www.gigantti.fi/product/pelit-ja-konsolit/dronet-ja-viihdelaitteet/DROHABROKNANO/habrok-nano-quadcopter
olisiko tässä soppeli peli alkusekoiluun :)?

hamatiju

Itse kokemuksesta voisin sanoa, että sijoita vähän enempi.
Tuo on niin pieni, että kokonsa puolesta on jo kiikkerä ja ärhäkkä lentää, vähän isompi on vakaampi eikä välttämättä niin herkkä liikkeissään, lisäksi tollainen nano on ulkona aika turha, tuuli vie ja orientaatio katoaa nopeasti, nano on tarkoitettu lähinnä sisällä hauskanpitoon...
Osaatko sanoa budjettia minkä voisit max.sijoittaa harjoitteluun niin voisi ehdottaa joitain?
Ja onko ulkomaalaiset nettikaupat ulkona vai voisitko harkita tilaavasi netistä?

Nemo

Toi gigantin habrok on varmaan ihan sama kuin cx10 jota saa esim banggoodista. Ihan vekkuli laite flippaustoimintoineen ym. :)

Tilasin viime jouluks muistaakseni 6kpl noita, pari ittelle ja loput tutuille skideille. Neljä niistä kuudesta taitaa olla edelleen lentokuntoisia.

Muista silti peittää lcd-telkut ja arvotaulut ennen reenausta. Mistäkö tiedän.. ;D ;D

Pexi

#11
Lainaus käyttäjältä: hamatiju - joulukuu 01, 2015, 03:02:29 IP
Itse kokemuksesta voisin sanoa, että sijoita vähän enempi.
Tuo on niin pieni, että kokonsa puolesta on jo kiikkerä ja ärhäkkä lentää, vähän isompi on vakaampi eikä välttämättä niin herkkä liikkeissään, lisäksi tollainen nano on ulkona aika turha, tuuli vie ja orientaatio katoaa nopeasti, nano on tarkoitettu lähinnä sisällä hauskanpitoon...
Osaatko sanoa budjettia minkä voisit max.sijoittaa harjoitteluun niin voisi ehdottaa joitain?
Ja onko ulkomaalaiset nettikaupat ulkona vai voisitko harkita tilaavasi netistä?


Noo periaatteessa olis helpompaa tilata esim verkkokaupasta kotimaasta. Täytyyhän täältä tollanen kopteri harjotteluun löytä. Budjetti on varmaankin siinä 50-130€ tietämillä. vai pitäisikö korottaa?

mitäpä tällaisesta olette mieltä?
http://www.gigantti.fi/product/pelit-ja-konsolit/dronet-ja-viihdelaitteet/HARDPLUS/habrok-plus-cx-30w-drone-sininen-valkoinen#tab-store-availability-trigger


tai:

https://www.verkkokauppa.com/fi/product/45336/fnfsg/RedBird-4-kanavainen-2-4-GHz-kauko-ohjattava-nelikopteri-HD#product-reviews

Tero

Mites tämä jo mainitsemani leppis:  http://www.verticalhobby.com/kauppa/walkera-ladybird-devo-radiolla-p-2907.html

Sopii budjettiisi, toimivaksi todettu ja saa Suomesta. Oma leppikseni on itse asiassa vielä tallessa ja seisoo kaapissa toimettomana. Jos haluat käytetystä käydä kauppaa, niin laita privaa. Mukana tulisi kattavasti varaosia. Verticalissa myös hyllyssä eli uuttakin saa heti.

Pexi

#13
justiin. Pitääpi sitten varmaankin laittaa tuo leppis tilaukseen kun tästä töistä kotiutuu, jos ootte sitä mieltä, että sillä olisi hyvä lähteä hakeen tatsia :D ehkä sitten ensi keväänä on rahkeita hypätä tuon phantom 3 puikkoihin ;)
eipä tosiaan oo hinnalla pilattu tuota vekotinta ja kauko-ohjainkin näyttää todella siedettävältä.

Onko tuohon leppikseen muuten saatavilla vara-akkuja? ei ainakaan tuossa em. verkkokaupassa niitä ollut saatavilla.

Welho

Lainaus käyttäjältä: Pexi - joulukuu 02, 2015, 10:09:13 AP
justiin. Pitääpi sitten varmaankin laittaa tuo leppis tilaukseen kun tästä töistä kotiutuu, jos ootte sitä mieltä, että sillä olisi hyvä lähteä hakeen tatsia :D ehkä sitten ensi keväänä on rahkeita hypätä tuon phantom 3 puikkoihin ;)
eipä tosiaan oo hinnalla pilattu tuota vekotinta ja kauko-ohjainkin näyttää todella siedettävältä.

Onko tuohon leppikseen muuten saatavilla vara-akkuja? ei ainakaan tuossa em. verkkokaupassa niitä ollut saatavilla.
Löytyy sieltä esim. tämä akku mut näyttää tällä hetkellä olevan loppu.
http://www.verticalhobby.com/kauppa/walkera-upgrade-lipo-battery-350mah-p-3029.html